Διερεύνηση ατομικών και συστημικών διαστάσεων σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής μαθητών και μαθητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με παράγοντες ευαλωτότητας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση παραγόντων ευαλωτότητας(αρνητικών γεγονότων ζωής και αντίξοων συνθηκών διαβίωσης) στη ζωή των μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η μελέτη της ενδεχόμενης σχέσης τους με παράγοντες ψυχοκοινωνικής και σχολικής προσαρμογής καθώς και ο προστατευτικός ρόλος που αναμένεται να έχει η ψυχική ανθεκτικότητα και το σχολικό κλίμα στην παραπάνω αναφερόμενη σχέση. Το δείγμα της έρευνας αποτελούσαν 560 έφηβοι/έφηβες μαθητές/τριες της Α’ και Β΄ Γυμνασίου και Α΄ και Β΄ Λυκείου από σχολεία της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Στους/στις εφήβους/ έφηβες μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην έρευνα χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια που διερευνούν τα αρνητικά γεγονότα ζωής που έχουν βιώσει τα τελευταία δυο χρόνια, την ύπαρξη ή μη δυσκολιών ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, το επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας που τους/τις χαρακτηρίζει καθώς και τις αναφερόμενες αντιλήψεις τους για ορισμένες διαστάσεις του σχολικού κλίματος. Ως παράγοντες ευαλωτότητας ερευνήθηκαν κυρίως τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the research study is to examine vulnerability factors (negative life events and life adversities) in secondary school students’ lives and their possible relations with school and psychosocial adjustment factors. Moreover, an important goal of this study is to examine the protective role of resilience and positive school climate in relations to the possible negative outcomes of adversities in students’ school and psychosocial adjustment. The sample consisted of 560 adolescent students of junior high schools and high schools in the broader area of Athens. Vulnerability factors were assessed with the Life Events Questionnaire (Fthenakis & Minsel, 2002), as well as with certain data from the demographic questionnaire, which, according to the literature, may work aggravatingly for the individual. Furthermore, the following instruments were used: the Strengths and Difficulties Questionnaire (Goodman, 1994), in order to assess adolescents’ persceptions regarding difficulties o ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2027)
DOI
10.12681/eadd/59344
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59344
ND
59344
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring individual and systemic dimensions of school and psychosocial adjustment of secondary school students in relation to vulnerability factors
Συγγραφέας
Αθανασίου, Δανάη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηχρήστου Χρυσή
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Τάνταρος Σπυρίδων
Ευσταθίου Βασιλική
Παυλόπουλος Βασίλειος
Πολυχρόνη Φωτεινή
Λαμπροπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικό κλίμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.