Ηλεκτρονική μάθηση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση μηχανικών: καινοτόμες προσεγγίσεις μέσω τεχνητής νοημοσύνης και εξόρυξης εκπαιδευτικών δεδομένων

Περίληψη

H παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι ψηφιακές εκπαιδευτικές τεχνολογίες για ποιοτικότερη και αποτελεσματικότερη εκπαίδευση, με έμφαση στην εισαγωγή και αξιοποίηση μεθόδων και αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και Μηχανικής Μάθησης (ΜΜ). Η διατριβή εστιάζει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ένα ειδικότερο, αν και όχι αποκλειστικό, ενδιαφέρον για την εκπαίδευση των μηχανικών. Αρχικά διερευνάται μέσω ανασκόπησης η χρήση μεθόδων ΤΝ/ΜΜ στον τομέα των εκπαιδευτικών τεχνολογιών. Ακολουθεί η εστίαση σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προβλήματα. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, γίνεται σχεδίαση και ανάπτυξη πειραματικών εκπαιδευτικών δράσεων καθώς και αξιολόγησή τους με πραγματικά δεδομένα. Τέλος, η διατριβή κλείνει με τη διατύπωση προτάσεων για μελλοντική έρευνα. Από την πλευρά των αλγορίθμων ΤΝ / ΜΜ που επιλέγονται και χρησιμοποιούνται στη διατριβή, μπορούν να διακριθούν (α) οι αλγόρθμοι data mining, που αναλύουν εκπαιδευτικά δεδομέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis examines the affordances and opportunities that digital educational technologies offer for higher quality and more effective education, with emphasis on the introduction and utilization of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) methods and algorithms. The thesis focuses on higher education, with a specific, though not exclusive, interest in engineering education. First, the use of AI/ML methods in the field of educational technologies is explored through a literature review. On the basis of results of this review, the thesis focuses on specific educational problems. To address these problems, experimental educational activities are designed, developed and evaluated using real data. Finally, the thesis concludes by suggesting directions for future research. From the point of view of the AI/ML algorithms selected and used in the thesis, the following can be distinguished (a) data mining algorithms, which analyse educational data in their more classical for ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59341
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59341
ND
59341
Εναλλακτικός τίτλος
E-learning and e-assesment in engineering education: innovative approaches through artificial intelligence and educational data mining
Συγγραφέας
Χαριτόπουλος, Άγγελος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Κουλουριώτης Δημήτριος
Εμίρης Δημήτριος
Ραγκούση Μαρία
Γαστεράτος Αντώνιος
Ξανθόπουλος Αλέξανδρος
Κουλίνας Γεώργιος
Αμανατιάδης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση; Ηλεκτρονική αξιολόγηση; Εκπαίδευση μηχανικών; Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης moodle; Soft Computing; Αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης; Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα; Εξόρυξη Εκπαιδευτικών Δεδομένων; Εξόρυξη Εκπαιδευτικού Κειμένου; Αλγόριθμος Latent Dirichlet Allocation
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)