Διαστρωματικές τεχνικές για αδόμητα IoT δίκτυα μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων με έμφαση στην αποτελεσματική δρομολόγηση

Περίληψη

Η διατριβή διεξάγει εις βάθος μελέτη και συγκριτική αξιολόγηση πολλαπλών διαστρωματικών σχεδιασμών που καλύπτουν τα επίπεδα ζεύξης, δικτύου και μεταφοράς για αδόμητα δίκτυα IoT, συναποτελούμενα από μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα. Η έρευνα καταδεικνύει ότι η δυναμική λήψη αποφάσεων με επίγνωση παραμέτρων ενέργειας και ζεύξης διατηρεί υψηλά ποσοστά παράδοσης πακέτων και χαμηλή καθυστέρηση από άκρο σε άκρο με χαμηλό ενεργειακό κόστος ανά πακέτο, ακόμη και κάτω από ταχείες αλλαγές τοπολογίας και υψηλή μεταβλητότητα καναλιού. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συσχέτιση δεικτών ποιότητας καναλιού και εκτιμήσεων κινητικότητας σε πραγματικό χρόνο με προσαρμοστικές μετρικές δρομολόγησης, ευφυή έλεγχο ροής και μηχανισμούς διαχείρισης συμφόρησης. Διερευνάται η ενσωμάτωση με μη επίγεια δικτυακά στοιχεία, όπως δορυφορικοί αναμεταδότες χαμηλής γήινης τροχιάς και κυψελοειδείς υποδομές επόμενης γενιάς, αποκαλύπτοντας κενά ασφαλείας στο επίπεδο ελέγχου και προτείνοντας στρατηγικές για την προστασία της συνέχεια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation conducts an in-depth study and comparative evaluation of multiple cross-layer protocol designs spanning the link, network, and transport layers for ad hoc IoT networks comprising unmanned aerial vehicles. The research demonstrates how dynamic, energy- and link-aware decision-making sustains high packet-delivery ratios and low end-to-end delay at a low energy cost per packet -even under rapid topology changes and severe channel variability. This is achieved by correlating real-time channel-quality indicators and mobility estimates with adaptive routing metrics, intelligent flow control, and congestion-management mechanisms. Integration pathways with non-terrestrial network elements - such as low-Earth-orbit relays and next-generation cellular infrastructure - are explored, revealing control-plane security gaps and proposing mitigation strategies to safeguard session continuity and connectivity. High-fidelity simulations and field experiments show that these cross-layer ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59336
ND
59336
Εναλλακτικός τίτλος
Cross-layer techniques for ad hoc IoT networks of unmanned aerial vehicles with emphasis on efficient routing
Συγγραφέας
Αμπόνης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Λάγκας Θωμάς
Σαρηγιαννίδης Παναγιώτης
Βίτσας Βασίλειος
Καραμπατζάκης Δημήτριος
Ράντος Κωνσταντίνος
Παχίδης Θεόδωρος
Μοσχολιός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Δίκτυα ηλεκτρονικών υπολογιστών και Επικοινωνίες
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Αδόμητα δίκτυα; Διαστρωματικές Επικοινωνίες; Μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα; Ανθεκτικότητα Δικτύων; Σχηματισμός Σμήνους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.