Περίληψη
Η μουσική εκτέλεση αλλά και ακρόαση συνιστά ένα σημαντικό εργαλείο για τη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης και επιδρά στη Θετική Ψυχολογία των ατόμων. Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα φαινόμενο, το οποίο πλήττει την ψυχική και τη σωματική υγεία των εκπαιδευτικών, γεγονός που υποδηλώνει τις αρνητικές επιπτώσεις σε πολλές πτυχές της εργασίας τους. Η πρωτοτυπία και η σημαντικότητα της έρευνας έγκειται στο γεγονός πως ο κλάδος της Θετικής Ψυχολογίας έχει στρέψει το ενδιαφέρον του περισσότερο στο μαθητικό κοινό και λιγότερο στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης, ότι υπάρχουν λιγοστές μελέτες, οι οποίες εστιάζουν στη σύνδεση της μουσικής με τη Θετική Ψυχολογία και με τη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακόμη, η σημαντικότητα της συγκεκριμένης μελέτης έγκειται στη διερεύνηση της επίδρασης που ασκεί η μουσική στις διαστάσεις της Θετικής Ψυχολογίας και στην επαγγελματική εξουθένωση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση ...
Η μουσική εκτέλεση αλλά και ακρόαση συνιστά ένα σημαντικό εργαλείο για τη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης και επιδρά στη Θετική Ψυχολογία των ατόμων. Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα φαινόμενο, το οποίο πλήττει την ψυχική και τη σωματική υγεία των εκπαιδευτικών, γεγονός που υποδηλώνει τις αρνητικές επιπτώσεις σε πολλές πτυχές της εργασίας τους. Η πρωτοτυπία και η σημαντικότητα της έρευνας έγκειται στο γεγονός πως ο κλάδος της Θετικής Ψυχολογίας έχει στρέψει το ενδιαφέρον του περισσότερο στο μαθητικό κοινό και λιγότερο στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης, ότι υπάρχουν λιγοστές μελέτες, οι οποίες εστιάζουν στη σύνδεση της μουσικής με τη Θετική Ψυχολογία και με τη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακόμη, η σημαντικότητα της συγκεκριμένης μελέτης έγκειται στη διερεύνηση της επίδρασης που ασκεί η μουσική στις διαστάσεις της Θετικής Ψυχολογίας και στην επαγγελματική εξουθένωση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού επίδρασης της μουσικής στη Θετική Ψυχολογία, η διερεύνηση του βαθμού ρύθμισης της ψυχικής διάθεσης μέσω της μουσικής και η συσχέτιση αυτών με το βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Περιλαμβάνονται οι δάσκαλοι Γενικής Εκπαίδευσης, οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όλες οι ειδικότητες, οι εκπαιδευτικοί τμημάτων ΖΕΠ, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι εκπαιδευτικοί τμημάτων ένταξης. Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκε η μεικτή μεθοδολογία, η οποία περιέλαβε τόσο τη συλλογή ποιοτικών όσο και ποσοτικών δεδομένων. Συγκεκριμένα, για την ποσοτική έρευνα έγινε χρήση της κλίμακας επαγγελματικής εξουθένωσης, της κλίμακας B-MMR και της κλίμακας μουσικής και Θετικής Ψυχολογίας, η οποία κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Αναφορικά με την ποιοτική, πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες βοήθησαν στη μελέτη της σχέσης αιτίου-αποτελέσματος, η οποία δεν ήταν διακριτή στην ποσοτική έρευνα. Επιπλέον, στην παρούσα έρευνα το είδος του ερευνητικού σχεδιασμού που επιλέχθηκε είναι ο επεξηγηματικός διαδοχικός σχεδιασμός. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 207 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος εμφανίζουν χαμηλού βαθμού επαγγελματική εξουθένωση, η μουσική επιδρά στη Θετική Ψυχολογία τους σε μέτριο επίπεδο και εκείνη ρυθμίζει την ψυχική διάθεσή τους σε μέτριο προς υψηλό βαθμό. Ένα ακόμη συμπέρασμα, το οποίο προέκυψε τόσο από την ποσοτική όσο και από την ποιοτική την έρευνα είναι πως η μουσική επιδρά με θετικό τρόπο στην επαγγελματική εξουθένωση και στις επιμέρους υποκλίμακές της. Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας έδειξαν τους τρόπους, με τους οποίους η μουσική επιδρά στις διαστάσεις της Θετικής Ψυχολογίας, δηλαδή στο νόημα ζωής, στην ελπίδα, στην αισιοδοξία, στην ψυχική ανθεκτικότητα και τους τρόπους, με τους οποίους η μουσική ρυθμίζει τη διάθεση των εκπαιδευτικών του δείγματος. Τέλος, ο προσανατολισμός και η διερεύνηση του συγκεκριμένου πολυδιάστατου θέματος δεν είναι εφικτό να καλυφθεί πλήρως, το οποίο αποτελεί έναν από τους περιορισμούς της παρούσας έρευνας. Ένας άλλος περιορισμός είναι πως δεν κατέστη εφικτή η εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την αιτιολογική σχέση κάποιων εννοιών, οι οποίες σχετίζονται με τις διαστάσεις των ερωτηματολογίων. Επίσης, ένας περιορισμός είναι ο αριθμός του δείγματος της ποιοτικής έρευνας, που ήταν μικρός. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ποιοτική έρευνα από τη φύση της δεν εστιάζει σε γενικεύσεις αλλά στη διερεύνηση σε βάθος ορισμένωνεί η μουσική στις διαστάσεις της Θετικής Ψυχολογίας και στην επαγγελματική εξουθένωση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση ...
Η μουσική εκτέλεση αλλά και ακρόαση συνιστά ένα σημαντικό εργαλείο για τη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης και επιδρά στη Θετική Ψυχολογία των ατόμων. Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα φαινόμενο, το οποίο πλήττει την ψυχική και τη σωματική υγεία των εκπαιδευτικών, γεγονός που υποδηλώνει τις αρνητικές επιπτώσεις σε πολλές πτυχές της εργασίας τους. Η πρωτοτυπία και η σημαντικότητα της έρευνας έγκειται στο γεγονός πως ο κλάδος της // divs.tabber = new tabberObj({});
 | |
 | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.38 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.