Επίδραση εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ποιότητα ζωής των ασθενών με χρόνια νεφρική νόσο τελικού σταδίου

Περίληψη

Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της μεταβολής της ποιότητας ζωής ασθενών με χρόνια νεφρική νόσο τελικού σταδίου, μετά την εφαρμογή εκπαιδευτικής παρέμβασης που συνίσταται σε όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση του ασθενούς για τη νόσο του και τη θεραπεία της. Καθώς ο συγκεκριμένος πληθυσμός συνήθως αναφέρει χαμηλά επίπεδα ποιότητας ζωής, η παρούσα μελέτη εξετάζει αν η πληρέστερη ενημέρωση των ασθενών αναφορικά με τη νόσο και τη θεραπεία, είναι δυνατόν να συσχετίζεται με καλύτερα επίπεδα ποιότητας ζωής και ψυχικής ανθεκτικότητας καθώς επίσης και με μείωση των επιπέδων του άγχους και της κατάθλιψης. Το δείγμα αποτέλεσαν ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο τελικού σταδίου από έξι νοσοκομεία σε πέντε πόλεις της Ελλάδας, οι οποίοι χωρίστηκαν σε μια ομάδα ελέγχου και μια ομάδα παρέμβασης. Στην ομάδα παρέμβασης μοιράστηκαν εκτός από τα ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση των παραπάνω μεταβλητών πριν και μετά την εφαρμογή της παρέμβασης - ενημέρωσης και ένα επιπλέον ερωτηματολόγι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the change in the quality of life of patients with end-stage chronic kidney disease, after the implementation of an educational intervention that consists of informing the patients as comprehensively as possible about their disease and its treatment. As this population usually reports low levels of quality of life, this study examines whether more complete patient information regarding the disease and treatment may be associated with better levels of quality of life and mental resilience as well as with a reduction in anxiety and depression levels. The patient sample was recruited from six hospitals in five cities in Greece, and divided into a control group and an intervention group. Initially, questionnaires were distributed to the participants for the evaluation of the above variables before and after the implementation of the intervention - information, while an additional questionnaire on satisfaction with the intervention was distrib ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59249
ND
59249
Εναλλακτικός τίτλος
Effect of educational intervantion on the quality of life of patients with end stage renal disease
Συγγραφέας
Ελευθερούδη, Μαριάννα (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Παθολογίας. Κλινική Πανεπιστημιακή Νεφρολογική
Εξεταστική επιτροπή
Πασαδάκης Πλουμής
Σαμακουρή Μαρία
Παπάζογλου Δημήτριος
Παναγούτσος Στυλιανός
Κανταρτζή Κωνσταντία
Θεοδωρίδης Μάριος
Γκούβερη Ευανθία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Ψυχιατρική και Ψυχική υγεία
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Νεφρολογία
Λέξεις-κλειδιά
Άγχος; Εκπαιδευτική παρέμβαση; Κατάθλιψη; Ποιότητα ζωής; Χρόνια νεφρική νόσος; Ψυχική ανθεκτικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.