Το εικονιστικό στοιχείο των σχολικών εγχειριδίων φυσικής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (19ος-20ος αι.) ως πηγή για την ανασυγκρότηση της εξέλιξης της επιστήμης και της τεχνολογίας στην κοινωνία
Περίληψη
Η παρούσα εργασία επικεντρώθηκε στη διερεύνηση των απεικονιστικών στοιχείων των σχολικών εγχειριδίων και μαθητικών βοηθημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για τη διδασκαλία της Φυσικής στο Δημοτικό σχολείο, το Γυμνάσιο, τα Αστικά και Εμπορικά σχολεία, τα Παρθεναγωγεία και το Λύκειο. Τα εγχειρίδια αυτά λειτούργησαν ως πηγές για την ανασυγκρότηση της εξέλιξης της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στην κοινωνία του Ελληνικού Κράτους, από τη δημιουργία τον 19ο αιώνα μέχρι και το τέλος του 20ού αιώνα. Καθώς η εικόνα θεωρείται ως το βοηθητικό μέσο για την αποκωδικοποίηση αλλά και την κατανόηση του κειμένου, ενώ έχει και ιδεολογική υπόσταση, αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την ανασυγκρότηση των κοινωνικών συνθηκών κατά το δεύτερο ήμισυ του 19ου και τον 20ό αιώνα. Αρχικά, αναλύθηκε όλο το κοινωνικό υπόβαθρο ώστε τα στοιχεία που θα προέκυπταν από την έρευνα να τοποθετηθούν μέσα στο σωστό πλαίσιο συνθηκών, προσώπων και γεγονότων. Στη συνέχεια, μελετήθηκαν συνολικά ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study focused on investigating the visual elements of textbooks and student aids used for teaching physics in primary, secondary, urban and commercial schools, all-girls’ schools and high schools. These textbooks served as sources for the reconstruction of the development of Introduction and Technology in the society of the Greek State, from its creation in the 19ο century until the end of the 20th century. As the image is considered as an auxiliary means for the decoding and understanding of the text, whilst also having an ideological substance, it was the object of study in order to draw conclusions about the reconstruction of social conditions in the second half of the 19th and the 20th century. At first, the entirety of the social background was analysed so that the data that would emerge from the research would be placed in the right context of circumstances, persons and events. Next, a total of 144 textbooks and student aids, divided into chronological periods, were ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 6/2027)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.