Γονική εμπλοκή για τον γραμματισμό στο νηπιαγωγείο: συνεργατική έρευνα δράσης για την ενίσχυση της συνεργασίας νηπιαγωγείου-οικογένειας-κοινότητας με έμφαση στα ζητήματα γραμματισμού των παιδιών

Περίληψη

Η προαγωγή του γραμματισμού συνιστά μια διά βίου, δυναμική και πολυδιάστατη κοινωνικοπολιτισμική διαδικασία που λαμβάνει υπόψη τα αποθέματα γνώσεων των παιδιών και επενδύει στις θετικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις μεταξύ των πολλαπλών πλαισίων ανάπτυξής τους. Περιλαμβάνει ένα σύνολο ικανοτήτων, δηλαδή γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων των παιδιών, αναφορικά με την πολυτροπική, σύγχρονη επικοινωνία, στην προφορική αλλά και γραπτή της διάσταση. Η συνεργασία μεταξύ Σχολείου-Οικογένειας-Κοινότητας αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα στη διαδικασία ενίσχυσης των ικανοτήτων γραμματισμού των παιδιών και ταυτόχρονα βασικό στοιχείο του κοινωνικοπαιδαγωγικού προσανατολισμού του σύγχρονου σχολείου. Μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις ο γραμματισμός επεκτείνεται πέρα από τα όρια της σχολικής αίθουσας. Αποκτά βιωματικό και συμμετοχικό χαρακτήρα, ενισχύοντας τη μάθηση και τη σύνδεσή της με την καθημερινή ζωή. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη συμβολή ενός κοινωνικοπαιδαγωγικού, συνεργατικού προγράμμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Promoting literacy is a lifelong, dynamic, and multidimensional socio-cultural process that considers children's knowledge resources and invests in positive relationships and interactions between their multiple contexts of development. It encompasses a set of competences, i.e. children's knowledge, attitudes, and skills relating to multimodal, modern communication, in both its oral and written dimensions. Cooperation between School-Family-Community is a fundamental priority in this process and a key element of the socio-pedagogical orientation of the modern school. Through socio-pedagogical approaches, literacy extends beyond the walls of the classroom, acquiring an experiential and participatory character that enhances learning and its connection with everyday life. This paper examines the contribution of a socio-pedagogical, collaborative School-Family-Community program to the literacy of preschool children through a socio-pedagogical and systems approach. Although relevant intervent ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59140
ND
59140
Εναλλακτικός τίτλος
Parental literacy related engagement in kindergarten: collaborative action research to strengthen kindergarten-family-community relationship with a focus on children's literacy
Συγγραφέας
Παπαναστασάτου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πεντέρη Ευθυμία
Γαβριηλίδου Ζωή
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία-Ηρώ
Κακανά Δόμνα
Θωίδης Ιωάννης
Πρέντζας Δημήτριος
Φραγγίδης Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Γονική Εμπλοκή; Γραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση; Συνεργατική έρευνα δράσης; Συνεργασία σχολείου-οικογένειας-κοινότητας; Κοινωνικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.