Περίληψη
Περίληψη Εισαγωγή: Η λειτουργία του σχολείου ως τμήμα ενός μεγαλύτερου κοινωνικού συστήματος και οι σχέσεις που προκύπτουν στο πλαίσιο του, το καθιστούν, εκτός από οργανισμό, και ένα δίκτυο σχέσεων, όπου το κάθε μέλος συνδέεται με το άλλο έχοντας έναν ξεχωριστό ρόλο. Η διαδικασία αυτή στα παιδιά που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει ιδιαίτερη σημασία για τη μετέπειτα ζωή τους, καθώς, αν οι συγκεκριμένες σχέσεις διακατέχονται από εμπιστοσύνη, τους προσφέρουν το αίσθημα του ανήκειν, που είναι μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου. Σκοπός: Η διερεύνηση του ρόλου και του βαθμού στον οποίο το μάθημα της θεατρικής αγωγής, το οποίο αποτελεί συνδυασμό των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών και της τέχνης, συμβάλλει στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Μεθοδολογία: Για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση, εργαλείο της οποίας χρησιμοποιήθηκε το ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Η επεξεργασία των ποσοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε μ ...
Περίληψη Εισαγωγή: Η λειτουργία του σχολείου ως τμήμα ενός μεγαλύτερου κοινωνικού συστήματος και οι σχέσεις που προκύπτουν στο πλαίσιο του, το καθιστούν, εκτός από οργανισμό, και ένα δίκτυο σχέσεων, όπου το κάθε μέλος συνδέεται με το άλλο έχοντας έναν ξεχωριστό ρόλο. Η διαδικασία αυτή στα παιδιά που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει ιδιαίτερη σημασία για τη μετέπειτα ζωή τους, καθώς, αν οι συγκεκριμένες σχέσεις διακατέχονται από εμπιστοσύνη, τους προσφέρουν το αίσθημα του ανήκειν, που είναι μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου. Σκοπός: Η διερεύνηση του ρόλου και του βαθμού στον οποίο το μάθημα της θεατρικής αγωγής, το οποίο αποτελεί συνδυασμό των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών και της τέχνης, συμβάλλει στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Μεθοδολογία: Για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση, εργαλείο της οποίας χρησιμοποιήθηκε το ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Η επεξεργασία των ποσοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS 26.0, ενώ, για τα ποιοτικά δεδομένα έγινε ερμηνεία των απαντήσεων βάσει της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι, τόσο οι κοινωνικές σχέσεις και η συνεργατικότητα όσο και η αποδοχή της ετερότητας, είναι βελτιωμένες στα παιδιά του Δημοτικού έπειτα από την παρακολούθηση για ένα εύλογο χρονικό διάστημα του μαθήματος της θεατρικής αγωγής. Κάτι ανάλογο γίνεται και με τις σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και των μαθητών/-τριών τους, αλλά σε μικρότερο βαθμό, καθώς οι συχνές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών αποτελούν εμπόδιο στην εξέλιξη αυτών των σχέσεων. Συμπεράσματα: Η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων στον χώρο του σχολείου προϋποθέτουν ανοιχτότητα, ειλικρίνεια και καλοσύνη, που αποτελούν τρία από τα συστατικά της εμπιστοσύνης. Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος της θεατρικής αγωγής για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη ευκολία στη δημιουργία κοινωνικών σχέσεων μεταξύ τους, οι οποίες σε διάρκεια μπορεί να ποικίλλουν και να είναι από πολύ σύντομες, όπως σε μια μεμονωμένη περίπτωση, μέχρι πολύ μεγάλης έκτασης, όπως ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της σχολικής τους ζωής. Οπότε, το μάθημα της θεατρικής αγωγής φαίνεται ότι έχει παίξει καθοριστικό ρόλο τουλάχιστον στη δημιουργία, αν όχι και στη διατήρηση, σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των διάφορων ομάδων στο σχολείο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Abstract Introduction: The operation of the school as part of a larger social system and the relationships that arise within it, make it, in addition to an organization, also a network of relationships, where each member is connected to the other having a separate role. This process for children attending primary education is of particular importance for their later life, since, if the specific relationships are based on trust, they offer them the feeling of belonging, which is one of the basic human needs. Purpose: To investigate the role and extent to which the subject of theater education, which is a combination of social and human sciences and art, contributes to the building of trusting relationships in children of this age. Methodology: For this research, the quantitative methodological approach was chosen, the tool of which was the anonymous questionnaire. The processing of the quantitative data was carried out with the statistical package SPSS 26.0, while, for the qualitative d ...
Abstract Introduction: The operation of the school as part of a larger social system and the relationships that arise within it, make it, in addition to an organization, also a network of relationships, where each member is connected to the other having a separate role. This process for children attending primary education is of particular importance for their later life, since, if the specific relationships are based on trust, they offer them the feeling of belonging, which is one of the basic human needs. Purpose: To investigate the role and extent to which the subject of theater education, which is a combination of social and human sciences and art, contributes to the building of trusting relationships in children of this age. Methodology: For this research, the quantitative methodological approach was chosen, the tool of which was the anonymous questionnaire. The processing of the quantitative data was carried out with the statistical package SPSS 26.0, while, for the qualitative data, the answers were interpreted based on the existing literature.Results: From the results of the research, it emerged that both social relations and cooperation, as well as the acceptance of otherness, are improved in elementary school children after attending the theater education course for a reasonable period of time. Something similar happens with the relationships between theater education teachers and their students, but to a lesser extent, as the frequent movements of teachers are an obstacle to the development of these relationships. Conclusions: The development of social relationships at school requires openness, honesty and kindness, which are three of the components of trust. After attending the drama education course for a reasonable period of time, it was observed that the children have more ease in creating social relationships with each other, which in duration can vary and be from very short, as in a single case, to long of great extent, as even after the completion of their school life. Thus, the drama education course seems to have played a key role in at least creating, if not maintaining, trusting relationships between the various groups in the school.
περισσότερα