Αυτενεργειακές υλικότητες σε μετασύγχρονα εικαστικά εργαστήρια: διευκολύνοντας εαυτό, ετερότητα, κριτική θεωρία και αφηγηματικότητα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τη σημασία της υλικότητας στα σύγχρονα εικαστικά εργαστήρια ως μέσο γεφύρωσης διαφορών και επικοινωνίας απόψεων. Με κορύφωση στην δεκαετία του '90, υπήρξαν πολλαπλές συζητήσεις στους τομείς μελέτης επιστημών και τεχνολογιών που ανέδειξαν τις οντολογικές πτυχές των υλικών αντικειμένων. Ωστόσο, παραμένει ασαφές πώς οι εικαστικές τέχνες συμβάλλουν σε αυτή την ανάδειξη. Μέσα από αυτή την έρευνα, αναδεικνύω τη μετασχηματιστική δυναμική της απτικής υλικότητας στα εικαστικά εργαστήρια, αναλύοντας τέσσερις μελέτες περίπτωσης που σχεδίασα και συνεκτέλεσα, βασισμένη σε μετα-ανθρωπιστικές φεμινιστικές θεωρίες της υλικότητας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω καλλιτεχνικής πρακτικής, με συλλογή δεδομένων με μικτή μεθοδολογική προσέγγιση, που περιλαμβάνει αυτοεθνογραφία, παρατηρήσεις έργων τέχνης, ερωτηματολόγια και συζητήσεις. Στο Πρώτο Κεφάλαιο, χαρτογραφώ τις κριτικές τοποθετήσεις υλικοτήτων και παρουσιάζω τις βασικές θεωρίες που διαμόρφωσαν την έρευνά μου–κυρίως τον αυτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the significance of materiality within contemporary art workshops in bridging differences and communicating opinions. Leading up to the critical shift in the nineties, there have been increased discussions in science and technology studies to notice the ontological aspects of material objects. However, it remains unclear how visual arts contribute to this shift. Through this research, I demonstrate the transformative potential of tactile materialities within art workshops by analyzing four case studies that I designed and cofacilitated, driven by posthuman feminist material theories. I conducted research through art practice by collecting data with a mixed-methods approach, including autoethnography, artwork observations, surveys, and discussions. In Chapter One, I map the critical materiality discourses, outline the formative theories–primarily agential realism and queer phenomenology. In Chapter Two, I delineate my own art genealogies and I present eight po ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59056
ND
59056
Εναλλακτικός τίτλος
Agential materialities within post-contemporary art workshops: facilitating selfhood, otherness, critical theory, and storytelling
Συγγραφέας
Παρέ-Αναστασιάδου, Χλόη (Πατρώνυμο: Μπενουά-Μαρί)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Tokyo University of the Arts. Graduate School of Global Arts. Department of Arts Studies and Curatorial Practices
Εξεταστική επιτροπή
Kumakura Sumiko
Καραμπά Ελπίδα
Shimizu Tomoko
Sumitomo Fumihiko
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Εργαστήρια; Υλικότητα; Κριτικός Μετανθρωπισμός; Φεμινισμός
Χώρα
Ιαπωνία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.