Περίληψη
Η προεγχειρητική ενημέρωση και εκπαίδευση των ασθενών είναι μια ουσιαστική πτυχή της σύγχρονης χειρουργικής, ιδιαίτερα για ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου. Ο στόχος αυτής της προοπτικής, τυχαιοποιημένης μελέτης είναι η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δομημένης προεγχειρητικής εκπαίδευσης και πληροφόρησης σχετικά με τα κλινικά αποτελέσματα σε ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου. Συνολικά 102 ασθενείς τυχαιοποιήθηκαν σε δύο ομάδες: η ομάδα παρέμβασης (n = 51) που έλαβε τυποποιημένες προεγχειρητικές πληροφορίες και εκπαίδευση και η ομάδα ελέγχου (n = 51) που έλαβαν τυπική προεγχειρητική φροντίδα χωρίς επίσημη ενημέρωση. Τα μετεγχειρητικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργικότητας, της κινητικότητας, της διάρκειας νοσηλείας, της ικανοποίησης των ασθενών, της ποιότητας ζωής, του άγχους, της κατάθλιψης και του φόβου για χειρουργική επέμβαση, συγκρίθηκαν μεταξύ των 2 ομάδων. Και οι δύο ομάδες ήταν συγκρίσιμες ως προς τα αρχικά χαρακτηρι ...
Η προεγχειρητική ενημέρωση και εκπαίδευση των ασθενών είναι μια ουσιαστική πτυχή της σύγχρονης χειρουργικής, ιδιαίτερα για ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου. Ο στόχος αυτής της προοπτικής, τυχαιοποιημένης μελέτης είναι η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δομημένης προεγχειρητικής εκπαίδευσης και πληροφόρησης σχετικά με τα κλινικά αποτελέσματα σε ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου. Συνολικά 102 ασθενείς τυχαιοποιήθηκαν σε δύο ομάδες: η ομάδα παρέμβασης (n = 51) που έλαβε τυποποιημένες προεγχειρητικές πληροφορίες και εκπαίδευση και η ομάδα ελέγχου (n = 51) που έλαβαν τυπική προεγχειρητική φροντίδα χωρίς επίσημη ενημέρωση. Τα μετεγχειρητικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργικότητας, της κινητικότητας, της διάρκειας νοσηλείας, της ικανοποίησης των ασθενών, της ποιότητας ζωής, του άγχους, της κατάθλιψης και του φόβου για χειρουργική επέμβαση, συγκρίθηκαν μεταξύ των 2 ομάδων. Και οι δύο ομάδες ήταν συγκρίσιμες ως προς τα αρχικά χαρακτηριστικά, όπως η ηλικία, το φύλο, ο δείκτης μάζας σώματος, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ. Η μέση ηλικία ήταν 66,3 έτη, το μέσο BMI ήταν 29,05 και το 70,6% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες. Οι ασθενείς στην ομάδα παρέμβασης είχαν μικρότερη μέση διάρκεια νοσηλείας (μέση διάρκεια 4,9 ημέρες έναντι 6,2 ημερών, p=0,021). Η μέση προεγχειρητική βαθμολογία modified Harris Hip Score (mHHS) ήταν παρόμοια μεταξύ των 2 ομάδων (p = 0,866). Ωστόσο, 1 μήνα μετεγχειρητικά, το mHHS ήταν σημαντικά υψηλότερο στην ομάδα παρέμβασης σε σύγκριση με τους μάρτυρες (74,06 έναντι 67,81, p = 0,046). Η απόλυτη μεταβολή στο δείκτη EQ-5D-5L και στο EQ-5D-5L VAS score πριν και μετά την ολική αρθροπλαστική ισχίου ήταν στατιστικά σημαντική (p = 0,021 και p = 0,042). Η προεγχειρητική και μετεγχειρητική κατάθλιψη ήταν σημαντικά χαμηλότερη στην ομάδα παρέμβασης, 1 ημέρα προεγχειρητικά, 1 ημέρα πριν από την έξοδο και 1 μήνα μετεγχειρητικά, όπως φαίνεται από την Νοσοκομειακή Κλίμακα Άγχους και Κατάθλιψης (HADS) (p = 0,026, p = 0,027 και p = 0,018 αντίστοιχα). Αυτή η προοπτική, τυχαιοποιημένη μελέτη έδειξε ότι η προεγχειρητική εκπαίδευση και πληροφόρηση βελτιώνει σημαντικά τα κλινικά αποτελέσματα, τη διάρκεια νοσηλείας, την ποιότητα ζωής και το μετεγχειρητικό άγχος σε ασθενείς που υποβάλλονται σε ολική αρθροπλαστική ισχίου. Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της ενσωμάτωσης δομημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα πρωτόκολλα προεγχειρητικής φροντίδας πριν από την ολική αρθροπλαστική ισχίου για τη βελτίωση της αποκατάστασης των ασθενών και τη βελτιστοποίηση των μετεγχειρητικών αποτελεσμάτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Preoperative patient information and education is an essential aspect of modern surgical care, particularly for patients undergoing total hip arthroplasty (THA). This prospective, randomized trial aimed to assess the effects of structured preoperative education and information on clinical outcomes in patients undergoing THA. A total of 102 patients were randomized into two groups: the intervention group (n = 51) receiving standardized preoperative information and education, and the control group (n = 51) receiving standard preoperative care without a formal educational component. Postoperative outcomes, including functionality, mobility, length of hospital stay (LOS), patient satisfaction, health-related quality of life, anxiety, depression and fear for surgery, were compared between the 2 groups. Both groups were comparable in baseline characteristics, including age, sex, bone mass index (BMI), smoking status and alcohol consumption. The mean age was 66.3 years, mean BMI was 29.05 and ...
Preoperative patient information and education is an essential aspect of modern surgical care, particularly for patients undergoing total hip arthroplasty (THA). This prospective, randomized trial aimed to assess the effects of structured preoperative education and information on clinical outcomes in patients undergoing THA. A total of 102 patients were randomized into two groups: the intervention group (n = 51) receiving standardized preoperative information and education, and the control group (n = 51) receiving standard preoperative care without a formal educational component. Postoperative outcomes, including functionality, mobility, length of hospital stay (LOS), patient satisfaction, health-related quality of life, anxiety, depression and fear for surgery, were compared between the 2 groups. Both groups were comparable in baseline characteristics, including age, sex, bone mass index (BMI), smoking status and alcohol consumption. The mean age was 66.3 years, mean BMI was 29.05 and 70.6% of participants were female. Patients in the intervention group had a shorter mean hospital stay (mean 4.9 days vs. 6.2 days, p=0.021). Mean preoperative modified Harris Hip Score (mHHS) was similar between the 2 groups (p = 0.866). However, 1 month postoperatively, mHHS was significantly higher in the intervention group compared to controls (74.06 versus 67.81, p = 0.046). The absolute change in EQ-5D-5L Index and EQ-5D-5L VAS score before and after THA was statistically significant (p = 0.021 and p = 0.042). Preoperative and postoperative depression was significantly lower in the intervention group, 1 day preoperatively, 1 day before discharge and 1 month postoperatively, as shown by the Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) (p = 0.026, p = 0.027 and p = 0.018 respectively).This prospective, randomized trial demonstrated that preoperative education and information significantly improves clinical outcomes, duration of hospitalization, health-related quality of life and postoperative anxiety in patients undergoing THA. These findings underline the importance of incorporating structured educational programs into preoperative care protocols prior to THA for enhancing patient recovery and optimizing postoperative results.
περισσότερα