Η επικοινωνία στα διδακτικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2006 έως το 2024
Περίληψη
Τα διδακτικά εγχειρίδια που βρίσκονται σε καθημερινή χρήση στο δημοτικό σχολείο της χώρας μας καταγράφουν σχεδόν μια εικοσαετή πορεία. Ο σχεδιασμός του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών - ο οποίος θεσμοθετήθηκε με νόμο του κράτους το 2003 - περιλαμβάνει για κάθε τάξη και για κάθε επιμέρους διδακτικό αντικείμενο: α) άξονες γνωστικού περιεχομένου, β) γενικούς στόχους (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) και γ) θεμελιώδεις έννοιες διαθεματικής προσέγγισης, οι οποίες διαχέονται στα κείμενα των διδακτικών εγχειριδίων. Οι στόχοι είναι γενικές κατευθυντήριες οδηγίες για το σχεδιασμό και τη διαμόρφωση του περιεχομένου των διδακτικών εγχειριδίων και ομαδοποιούνται σε τρεις άξονες. Ένας από αυτούς είναι η συνεργασία και επικοινωνία. Ο άξονας αυτός αναφέρεται στις κοινωνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι μαθητές. Σκοπός της έρευνας αυτής είναι να εντοπίσει αν και πόσο οι συγγραφικές ομάδες των διδακτικών εγχειριδίων έδωσαν ευκαιρίες ανάπτυξης των δεξιοτήτων και ικανο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The textbooks used in Greek primary schools are in constant use for almost twenty years. The design of the Interdisciplinary Unified Curriculum Framework, established by a state law in 2003, includes for each grade and for each teaching subject: a) axes of cognitive content, b) general objectives (knowledge, skills, attitudes, and values), and c) fundamental concepts of an interdisciplinary approach, which are diffused throughout the textbooks. The objectives serve as general guidelines for the design and formulation of the textbook content and are grouped under three sub-axes. One of these is cooperation and communication, which refers to the social skills students are expected to develop. The purpose of this research is to identify whether and to what extent the textbook authors created opportunities for students to develop communication skills and abilities. The frequency of occurrence of words and phrases that refer to a communicative process or context is examined. A content analy ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 6/2027)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.