Λειτουργία φίλτρων αιθάλης με ταυτόχρονη επιλεκτική αναγωγή οξειδίων αζώτου

Περίληψη

Ο συνδυασμός των συστημάτων SCR και DPF σε μία ενιαία διάταξη (το λεγόμενο SCRF®) επιτρέπει έναν ιδιαίτερα συμπαγή σχεδιασμό και έχει ήδη βρει εμπορική εφαρμογή στα επιβατικά οχήματα. Στην περίπτωση βαρέων οχημάτων και εκτός δρόμου εφαρμογών, ο σχεδιασμός και ο έλεγχος του SCRF® εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των λειτουργιών SCR και DPF που λαμβάνουν χώρα μέσα στη συσκευή. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η ανταγωνιστική κατανάλωση NO₂ από το σύστημα SCR και οι αντιδράσεις αιθάλης, ή οι συμβιβασμοί που πρέπει να γίνουν κατά την επιλογή της βέλτιστης ποσότητας επικάλυψης (washcoat), ώστε να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ της απόδοσης αναγωγής των οξειδίων του αζώτου (de-NOx), της αποδοτικότητας φιλτραρίσματος και της συμπεριφοράς πτώσης πίεσης. Επιπλέον, μία άλλη πτυχή των ανταγωνιστικών αλληλεπιδράσεων είναι η τροποποίηση των χαρακτηριστικών μεταφοράς μάζας λόγω της παρουσίας αιθάλης ή/και τέφρας, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τη μετατροπή των NOx. Με βάση τα παρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The combination of SCR and DPF devices in one system (so-called SCRF®) enables a very compact design and has already found its way into commercial application for passenger cars. In the case of heavy-duty and non-road applications, the design and control of the SCRF® heavily depend on the interactions between SCR and DPF functionalities taking place in the device. Indicative examples are the competitive NO₂ consumption by the SCR and soot reactions, or the trade-off that needs to be made when choosing the optimal washcoat amount to balance between de-NOx performance, filtration efficiency, and pressure drop behavior. In addition, another aspect of the competitive interactions is the alteration of the mass-transfer characteristics by the soot and/or ash presence, which may impact NOx conversion. Based on the above, the SCRF® efficiency is not a simple superimposition of the individual SCR and DPF efficiencies. The interactions between the two functionalities are a crucial aspect that ne ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/58800
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58800
ND
58800
Εναλλακτικός τίτλος
Operation of diesel particulate filters with simultaneous selective catalytic reduction of NOx
Συγγραφέας
Καραμήτρος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Κολτσάκης Γρηγόριος
Σαμαράς Ζήσης
Tronconi Enrico
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Σταματέλλος Αναστάσιος
Ζασπάλης Βασίλειος
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογια οχημάτων
Λέξεις-κλειδιά
Εκπομπές ρύπων κινητήρα ντήζελ; Τεχνολογία Αντιρρύπανσης; Οξείδια του αζώτου; Καταλυτικός μετατροπέας; Φίλτρο σωματιδίων; Μαθηματικό μοντέλο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.