Κινητικό Θέατρο στην προσχολική ηλικία: ένα πρόγραμμα ψυχοκινητικής και μουσικοκινητικής αγωγής για την υποστήριξη της παιγνιώδους συμπεριφοράς των νηπίων
Περίληψη
Η κίνηση, ως έμφυτο χαρακτηριστικό των νηπίων, συνδέεται άμεσα με τις εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας μέσω της τέχνης που διαμορφώνουν την ιδέα του σύγχρονου νηπιαγωγείου προάγοντας τη δημιουργική μάθηση. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση της επίδρασης ενός προγράμματος κινητικού θεάτρου στις πέντε διαστάσεις (κινητικός, κοινωνικός, νοητικός αυθορμητισμός, εκδήλωση χαράς και αίσθησης χιούμορ) της παιγνιώδους συμπεριφοράς των νηπίων. Επιμέρους στόχοι ήταν η μελέτη της διατήρησης των επιπέδων της παιγνιώδους συμπεριφοράς μετά το πέρας τριών μηνών από τη λήξη του προγράμματος (follow-up), καθώς και της διαφοροποιημένης ανταπόκρισης του προγράμματος στην παιγνιώδη συμπεριφορά βάσει του φύλου και της γεωγραφικής περιοχής των νηπίων. Το δείγμα αποτέλεσαν 333 παιδιά προσχολικής ηλικίας, ενώ ως εργαλεία μέτρησης χρησιμοποιήθηκαν πριν, μετά και τρεις μήνες ύστερα από τη λήξη του προγράμματος, α) ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών χαρακτηριστικών και β) το Children’s Playfulness ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Movement, as an innate characteristic of preschool children, is intrinsically linked to alternative teaching methods through art, shaping the concept of the modern kindergarten by promoting creative learning. The aim of the present study was to examine the effect of a kinetic theatre programme on the five dimensions (physical spontaneity, social spontaneity, cognitive spontaneity, manifest joy and sense of humour) of preschool children’s playfulness. Specific objectives included examining the retention of playfulness three months post-intervention (follow-up) and assessing potential variations in the programme’s effectiveness based on gender and geographic region. The study sample consisted of 333 preschool age children. The measurement tools were administered at three different time points- pre-, post-intervention and follow-up after three months- and included: a) a demographic characteristics questionnaire and b) the Children’s Playfulness Scale (CPS· Barnett, 1990) for evaluating pl ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 4/2027)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.