Σχεδιασμός παιχνιδιών για τη συνεκπαίδευση μαθητών/τριών με και χωρίς αναπηρία όρασης σε θέματα μήκους και μέτρησής του

Περίληψη

Η ενασχόληση των μαθητών/τριών με και χωρίς αναπηρία όρασης με τη μαθηματική έννοια του μήκους πραγματοποιείται από το Νηπιαγωγείο, καθιστώντας την καίριας σημασίας. Οι μαθητές/τριες εξασκούνται στο σύνολο των παραμέτρων του μήκους, εστιάζοντας κυρίως στην άμεση και έμμεση σύγκριση μηκών. Η τροχιά μάθησης είναι κοινή για το σύνολο των μαθητών/τριών, ωστόσο απαραίτητες είναι προσαρμογές για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία όρασης που αφορούν στη χρήση ειδικού εξοπλισμού, διαφοροποιημένου υλικού και εναλλακτικών μεθόδων για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Η χρήση του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι διαχρονική και ενέχει ποικίλα οφέλη. Μέσω της Παιχνιδοποίησης (Gamification) μία τυπική δραστηριότητα μετατρέπεται σε παιχνίδι κάνοντας χρήση στοιχείων παιχνιδιού (π.χ. ανταγωνισμός, σειρά), ενθαρρύνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη μάθηση. Συνυπολογίζοντας στα παραπάνω τον παράγοντα της συνεκπαίδευσης βλεπόντων και μη παιδιών δημιουργείται μία ενδιαφέρουσα πρόκληση για τις α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The engagement of sighted and visually impaired students with the mathematical concept of length is carried out from the Kindergarten, making it of key importance. Students practice all the parameters of length, focusing mainly on the direct and indirect comparison of lengths. The learning trajectory is common for all students, however, adjustments are necessary for students with visual impairments that involve the use of special equipment, differentiated material and alternative methods to achieve educational goals. The use of games in the educational process is timeless and has various benefits. Through Gamification, a typical activity is transformed into a game using game elements (e.g. competition, sequence), thus encouraging learning. Taking into account the factor of co-education of sighted and blind children, an interesting challenge is created for the necessary adaptations of educational materials and teaching practices (use of special equipment, differentiated materials and al ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/58779
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58779
ND
58779
Εναλλακτικός τίτλος
Game design for the inclusive education of students with and without visual impairments on the concepts of length and measurement
Συγγραφέας
Αρβανιτάκη, Αρχοντούλα (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Καφούση Σουλτάνα
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Νικολάου Ελένη
Κολέζα Ευγενία
Βαμβακούση Ξανθή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αναπηρία όρασης; Συμπεριφορές και στρατηγικές απτικής διερεύνησης; Σχεδιασμός παιχνιδιών; Παιχνιδοποίηση; Άμεση και έμμεση σύγκριση; Συνεκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.