Σχολικός εκφοβισμός και συναφείς διαταραγμένες διατροφικές συμπεριφορές μεταξύ εφήβων μαθητών: ψυχολογική συμβουλευτική του διδακτικού προσωπικού για αποτελεσματική ψυχολογική διαχείριση
Περίληψη
Οι ερευνητές όχι μόνο διαπίστωσαν σύνδεση, αλλά αποδέχτηκαν αιτιώδη σχέση μεταξύ σχολικού εκφοβισμού και ανάπτυξης διαταραγμένων διατροφικών στάσεων και συμπεριφορών. Ωστόσο, λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει τις διαταραγμένες διατροφικές στάσεις ως προϋπάρχουσα επικίνδυνη συμπεριφορά που συμβάλλει σε περιστατικά εκφοβισμού. Η συσχέτιση μεταξύ του εκφοβισμού λόγω σωματικού βάρους με την υιοθέτηση περιοριστικής δίαιτας είναι πιο έντονη στους εφήβους στο σχολικό πλαίσιο από ό,τι στους ενήλικες, καθώς η εφηβεία αποτελεί ένα αναπτυξιακό στάδιο που χαρακτηρίζεται από την ανάγκη διαμόρφωσης ταυτότητας, από την έντονη ανάγκη για επιβεβαίωση από τους συνομηλίκους και από την έλλειψη ωριμότητας και εμπειριών ζωής. Στόχος της έρευνας είναι η εφαρμογή ενός συμβουλευτικού προγράμματος ψυχοεκπαίδευσης, δομημένου από την ερευνήτρια/Σχολική Ψυχολόγο και βασισμένο στις αρχές της γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας, το οποίο θα εφαρμοστεί από το διδακτικό προσωπικό για να διαχειριστεί τις ψυχολογικές ανάγ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Researchers not only found a link but also established a causal relationship between school bullying and the development of disordered eating attitudes and behaviors. However, few studies have explored disordered eating attitudes as a preexisting risky behavior that contributes to bullying incidents. The association between weight bullying and the adoption of restrictive diets is more pronounced in adolescents than in adults within the school context, as adolescence constitutes a developmental stage characterized by the need to form identity, the intense need for peer validation, and the lack of maturity and life experiences. The research aims to implement a psychoeducation counseling program structured by the researcher/School Psychologist and based on cognitive-behavioral therapy principles to be applied by teaching staff to manage students’ psychological needs related to bullying and disordered eating attitudes. A semi-experimental method involving pre-test and post-test comparisons ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.78 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.