Διερευνώντας την εμπειρία του τεχνολογικά διαμεσολαβημένου δημόσιου χώρου, μέσα από καλλιτεχνικά έργα, εφαρμογές και εγκαταστάσεις παιγνιώδους χαρακτήρα

Περίληψη

Ο κύριος στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της τεχνολογικά διαμεσολαβημένης εμπειρίας του δημόσιου, αστικού χώρου, εστιάζοντας σε παιγνιώδη έργα, εγκαταστάσεις και εφαρμογές. Η προσέγγιση που ακολουθεί, αντιλαμβάνεται τα εν λόγω παιχνίδια, έργα και αλληλεπιδραστικές εγκαταστάσεις που συνιστούν το ερευνητικό αντικείμενο, ως σύνθετα και πολυεπίπεδα τεχνοχωρικά και τεχνοκοινωνικά συστήματα, που συνομιλούν με την πολλαπλότητα των πόλεων, ως δομών χώρων και τόπων και οδηγούν τα άτομα να βιώσουν και να ερμηνεύσουν το αστικό πλαίσιο μέσα από εμπειρίες που απομακρύνονται από το συνήθη καθημερινό βίο. Για την ανάλυση και κατανόηση των εγγενώς χωρικών τους ποιοτήτων και χαρακτηριστικών και την αποτίμηση των αλληλεπιδράσεων με το αστικό τοπίο, η παρούσα διατριβή συγκροτεί και προτείνει μία μεικτή, συνδυαστική μεθοδολογία. Το ερμηνευτικό μεθοδολογικό εργαλείο προκύπτει μέσα από βιβλιογραφική έρευνα που συνδυάζει πηγές από τις Σπουδές για το Παιχνίδι, την Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of this thesis is to investigate the technologically mediated experience of public, urban space, focusing on playful, artistic or research projects, installations and applications. The approach that follows perceives the aforementioned games, projects and interactive installations that constitute the research object, as complex and multi-layered technospatial and technosocial systems, that converse with the multiplicity of cities, as structures of spaces and places and lead individuals to experience and to interpret the urban context through experiences that happen in parallel to ordinary everyday life. For the analysis and understanding of their inherently spatial qualities and characteristics and the assessment of interactions with the urban landscape, this thesis constructs and proposes a mixed, combined methodology. The interpretive methodological tool emerges through literature review that combines sources from Game Studies, Human Computer Interaction, with refe ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2027)
DOI
10.12681/eadd/58259
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58259
ND
58259
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the experience of technologically mediated public space, through playful artworks, applications and installations
Συγγραφέας
Θεωνά, Ιουλιανή (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρίδης Σταύρος
Ζερεφός Στυλιανός
Μπουρδάκης Βασίλειος
Αναστασόπουλος Νικόλαος
Κωτσόπουλος Σωτήριος
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Παπαβασιλείου Ματθαίος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Εμπειρία χώρου; Ψηφιακά παιχνίδια; Αλληλεπιδραστική τέχνη; Καλλτεχνικές εγκαταστάσεις; Τέχνη στο δημόσιο χώρο; Κριτικός Μετανθρωπισμός; Μεταφαινομενολογία; Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ); Διάχυτη υπολογιστική; Δημόσιος χώρος; Σχεδιασμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.