Η συμβολή της εκκλησίας και των φιλεκπαιδευτικών συλλόγων στη διατήρηση, δια μέσου της εκπαίδευσης, της εθνικής συνείδησης των Ποντίων της Τραπεζούντας, από τον 18ο αιώνα έως τον ξεριζωμό

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ερευνά την προσφορά της Εκκλησίας και των φιλεκπαιδευτικών συλλόγων μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα στη διατήρηση της εθνικής συνείδησης των Ποντίων στην Τραπεζούντα από τον 18ο αιώνα μέχρι τον ξεριζωμό. Μέσα από τη έρευνα του αρχειακού υλικού (ΥΔΙΑ, ημερολόγια, εφημερίδες και περιοδικά του 19ου έως και των αρχών του 20ου αιώνα, εργογραφίες του 19ου αιώνα κα) καταδεικνύεται η οργάνωση, λειτουργία και ενίσχυση των εκπαιδευτικών μονάδων από τον κλήρο και τους φιλεκπαιδευτικούς συλλόγους. Το εκπαιδευτικό σύστημα της Τραπεζούντας ακολούθησε τα πρότυπα της Πατριαρχικής Ακαδημίας της Κωνσταντινούπολης, ενώ σημαντικός αριθμός κληρικών μαθήτευσε σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως η Πατμιάδα Ακαδημία και την Αυθεντική Ακαδημία του Βουκουρεστίου, όπου σφυρηλατήθηκε η εθνική συνείδησή τους και αυτήν φρόντισαν να καλλιεργήσουν στους μαθητές τους, επιστρέφοντας στις γενέτειρές τους. Αξιόλογη είναι η προσφορά των τριών σταυροπηγιακών μονών του Πόντου, Σουμελά, Περιστερεώτα, Βαζελώνος ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the contribution of the Church and the educational associations, through the educational system, to the preservation of the national consciousness of the Pontians in Trebizond, from the 18th century until the uprooting. Through the research of the archival material (YDIA, diaries, newspapers and magazines of the 19th and early 20th century, 19th century biographies, etc.), the organization, operation and support of the educational units by the clergy and the educational associations is demonstrated. The educational system in Trebizond followed the Patriarchal Academy's models, while a significant number of clergymen studied in educational institutions such as the Patriarchal Academy of Constantinople and the Authentic Academy of Bucharest, where they forged their national consciousness and took care to cultivate it in their students, when they returned to their hometowns. The contribution of the three stauropedic monasteries of Pontus, Soumela, Perister ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2027)
DOI
10.12681/eadd/58247
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58247
ND
58247
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of the church and the educational associations, through education, of the national consciousness of the Pontians of Trebizond, from the 18th century until their uprooting
Συγγραφέας
Ιορδανίδου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Τζουμέρκας Παναγιώτης
Χρήστου Κωνσταντίνος
Κουκουσάς Βασίλειος
Καραθανάσης Αθανάσιος
Λιάντας Γρηγόριος
Πεπές Ευάγγελος
Χαραλαμπίδης Στυλιανός
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Θεολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πόντος; Τραπεζούντα; Εκκλησία; Φιλεκπαιδευτικός σύλλογος; Ελληνισμός; Εκπαίδευση; 18ος αιώνας έως 1923; Φροντιστήριο Τραπεζούντας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.