Αισθητικές εμπειρίες μαθητών κατά τη νοηματοδότηση μαθηματικών εννοιών: δημιουργία ρυθμικά κινούμενων μοντέλων γεωμετρικών σχημάτων με ψηφιακά προγραμματιστικά εργαλεία

Περίληψη

Η διατριβή περιλαμβάνει μία εμπειρική έρευνα σχεδιασμού που έχει ως αντικείμενο μελέτης την νοηματοδότηση των περιοδικών συναρτήσεων από μαθητές Β’ Λυκείου, καθώς εμπλέκονται με δραστηριότητες καλλιτεχνικής δημιουργίας δυναμικών γεωμετρικών σχημάτων, ώστε να ταιριάζουν με τραγούδια, μέσω της χρήσης εκφραστικών ψηφιακών εργαλείων. Για την κατασκευή των περιοδικών «χορευτικών» σχημάτων, οι μαθητές χρησιμοποίησαν και επεξεργάστηκαν ψηφιακά δομήματα που ενσωμάτωναν διαφορετικές αναπαραστάσεις (συμβολική, γραφική, γεωμετρική και δυναμική) των περιοδικών συναρτήσεων δύο ειδών: α) απλών τριγωνομετρικών συναρτήσεων ημιτόνου-συνημιτόνου, και β) τριγωνομετρικών πολυωνύμων – προσεγγίσεων σειρών Fourier. Καθοδηγούμενοι από την ανάγκη για συνεχόμενη βελτίωση της δυναμικής αναπαράστασης για την προσαρμογή της στα προσωπικά τους αισθητικά κριτήρια, ώστε να συνδέσουν την περιοδική κίνηση με χαρακτηριστικά των τραγουδιών, όπως ο ρυθμός, η μελωδία, η ένταση και η ενέργεια, οι μαθητές ανέπτυξαν και εξέλι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation includes a design-based research study that aims to investigate the meaning-making of periodic functions by eleventh grade students as they engage in artistic creation of animated figural models matched to songs by using expressive digital tools. To construct the periodically 'dancing' figures, students used and explored digital artefacts that incorporated different representations (symbolic, graphical, geometric and dynamic) of periodic functions of two kinds: a) simple trigonometric sine-cosine functions, and b) trigonometric polynomials - Fourier series approximations. Driven by the need to continuously improve the dynamic representation and adapt it to their personal aesthetic criteria, in order to relate periodic motion to song characteristics such as rhythm, melody, intensity and energy, the students gradually developed and evolved their reasoning on periodic functions. These reflections were expressed as part of their aesthetic criteria and concerned: a) the con ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58149
ND
58149
Εναλλακτικός τίτλος
Aesthetic experiences of students when making sense of mathematical concepts: constructing dancing figural models with digital programmable tools
Συγγραφέας
Καραβάκου, Μυρτώ (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Πόταρη Δεσποίνα
Σγουροπούλου Κλειώ
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Ψυχάρης Γεώργιος
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Φεσάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητική εμπειρία; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Περιοδικές συναρτήσεις; STEAM εκπαίδευση; Κονστρουξιονισμός; Συμμεταβολή; Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.