Περίληψη
Σύμφωνα με την βιβλιογραφική ανασκόπηση το παιχνίδι, ως μια από τις σημαντικότερες ασχολίες του παιδιού, αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα ανάπτυξης και ασκεί καθοριστική επιρροή στη διαδικασία της μάθησης. Το καλό παιχνίδι θέτει τις βάσεις για την άρτια ανάπτυξη του παιδιού και καλύπτει ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων, όπως αισθητικές, κινητικές, νοητικές και κοινωνικές. Προσφέροντας στο παιδί τις ιδανικές συνθήκες ψυχαγωγίας, επενδύουμε στο μέλλον του και συμβάλλουμε με τον καλύτερο τρόπο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Στόχος της παρούσας ερευνητικής πρότασης είναι οι θέσεις και απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για την σημασία που έχει το παιχνίδι στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών με αυτισμό. Η έρευνα διεξήχθη σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο ερευνητικός πληθυσμός για το πρώτο ερευνητικό ερώτημα είναι 80 γονείς παιδιών με αυτισμό και για το δεύτερο ερώτημα υπάρχουν 150 εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης στην πρωτοβ ...
Σύμφωνα με την βιβλιογραφική ανασκόπηση το παιχνίδι, ως μια από τις σημαντικότερες ασχολίες του παιδιού, αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα ανάπτυξης και ασκεί καθοριστική επιρροή στη διαδικασία της μάθησης. Το καλό παιχνίδι θέτει τις βάσεις για την άρτια ανάπτυξη του παιδιού και καλύπτει ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων, όπως αισθητικές, κινητικές, νοητικές και κοινωνικές. Προσφέροντας στο παιδί τις ιδανικές συνθήκες ψυχαγωγίας, επενδύουμε στο μέλλον του και συμβάλλουμε με τον καλύτερο τρόπο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Στόχος της παρούσας ερευνητικής πρότασης είναι οι θέσεις και απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για την σημασία που έχει το παιχνίδι στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών με αυτισμό. Η έρευνα διεξήχθη σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο ερευνητικός πληθυσμός για το πρώτο ερευνητικό ερώτημα είναι 80 γονείς παιδιών με αυτισμό και για το δεύτερο ερώτημα υπάρχουν 150 εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το δείγμα μας επιλέχθηκε ως αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού. Για το λόγο αυτό, επιλέγουμε επιλεκτική δειγματοληψία σύμφωνα με την οποία επιλέγουμε για το δείγμα τα μέλη του σχολείου που είναι διαθέσιμα για να συμμετάσχουν στην έρευνα. Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, συγκεκριμένα 2 ερωτηματολόγια, ένα για τους εκπαιδευτικούς και ένα για τους γονείς. Το είδος των ερωτήσεων είναι κλειστού τύπου και είναι η κλίμακα Likert διαβαθμισμένη από το αρνητικό σημείο στο θετικό και θα ζητηθεί από το υποκείμενο της έρευνας να διαλέξει ένα σημείο από τα πέντε. Η κλίμακα αυτή απεικονίζει 5 σημεία μεταξύ των οποίων οι αποστάσεις είναι ίσες και έχουμε χρησιμοποιήσει αριθμούς για να βρούμε τις διαβαθμίσεις των μεταβλητών. Η μεθοδολογία αυτής της έρευνας είναι η ποσοτική και περιγραφική ανάλυση των δεδομένων (μέσοι όροι και συχνότητες) για την επισήμανση των κύριων τάσεων στις απαντήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών. Για την ανάλυση των δεδομένων, θα χρησιμοποιήσουμε το SPSS (Social Science Statistical Package). Με τη βοήθεια του SPSS είναι δυνατή η εκτέλεση διαφορετικών αναλύσεων, η μέτρηση λειτουργιών και η παρουσίαση των στατιστικών αποτελεσμάτων. Για την ανάλυση των πληροφοριών χρησιμοποιήσαμε την περιγραφική στατιστική, περιγράφοντας τα διάφορα στατιστικά στοιχεία μετά από συλλογή και ταξινόμηση κατά ομάδες των στατιστικών δεδομένων τα οποία ακολούθως παρουσιάζονται υπό μορφή ανάλυσης σε πίνακες, διαγράμματα με χαρακτηριστικές τιμές, ή ιδιότητες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το παιχνίδι αποτελεί μια από τις κύριες απασχολήσεις του παιδιού, καθώς και βασικό στοιχείο σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η αναγκαιότητα του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α.), κυρίως παιδιών με αυτισμό, αποτελεί βασικό παράγοντα ανάπτυξης δεξιοτήτων επηρεάζοντας καθοριστικά τη μαθησιακή διαδικασία. Το παιχνίδι συμβάλει στη ανάπτυξη πολλών δεξιοτήτων, όπως κοινωνικών, κινητικών, γλωσσικών, αισθητικών, και θέτει τις βάσεις για μια σωστή ανάπτυξη και διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών με αυτισμό καθιστώντας τη μαθησιακή διαδικασία ευχάριστη και δημιουργική.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
According to the literature review, play, as one of the most important activities of the child, is a primary factor of development and has a decisive influence on the learning process. Good play lays the foundation for the perfect development of the child and covers a wide range of skills, such as aesthetic, motor, mental and social. By offering the child the ideal conditions of entertainment, we invest in his future and contribute in the best way to the formation of his personality. The aim of this research proposal is the positions and views of parents and teachers of special education and training on the importance of play in the learning process of children with autism. The research was conducted in primary and secondary schools. The research population for the first research question is 80 parents of children with autism and for the second question there are 150 special education teachers in primary and secondary education. Our sample was selected as representative of the populati ...
According to the literature review, play, as one of the most important activities of the child, is a primary factor of development and has a decisive influence on the learning process. Good play lays the foundation for the perfect development of the child and covers a wide range of skills, such as aesthetic, motor, mental and social. By offering the child the ideal conditions of entertainment, we invest in his future and contribute in the best way to the formation of his personality. The aim of this research proposal is the positions and views of parents and teachers of special education and training on the importance of play in the learning process of children with autism. The research was conducted in primary and secondary schools. The research population for the first research question is 80 parents of children with autism and for the second question there are 150 special education teachers in primary and secondary education. Our sample was selected as representative of the population. For this reason, we select selective sampling according to which we select for the sample the school members who are available to participate in the research. The questionnaire was used as a methodological tool, namely 2 questionnaires, one for teachers and one for parents. The type of questions is closed-ended and the Likert scale is graded from negative to positive and the research subject will be asked to choose one of the five points. This scale represents 5 points between which the distances are equal and we have used numbers to find the gradations of the variables. The methodology of this research is the quantitative and descriptive analysis of the data (averages and frequencies) to identify the main trends in the responses of parents and teachers. For data analysis, we will use SPSS (Social Science Statistical Package). With the help of SPSS it is possible to perform different analyzes, measure functions and present statistical results. For the analysis of the information we used the descriptive statistics, describing the various statistical data after collection and classification of the statistical data which are then presented in the form of analysis in tables, charts with characteristic values, or properties. The results of the research showed that play is one of the main occupations of the child, as well as a key element in all educational programs. The necessity of play in the educational process of children with Special Educational Needs (SEN), especially children with autism, is a key factor in the development of skills, decisively influencing the learning process. The game contributes to the development of many skills, such as social, motor, language, aesthetic, and lays the foundation for a proper development and shaping of the personality of children with autism, making the learning process enjoyable and creative.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Según la revisión de la literatura, el juego, como una de las actividades más importantes del
niño, es un factor primordial en el desarrollo y ejerce una influencia decisiva en el proceso de
aprendizaje. El buen juego sienta las bases para el correcto desarrollo del niño y abarca una
amplia gama de habilidades, como las estéticas, motrices, mentales y sociales. Ofreciendo al niño
las condiciones ideales de entretenimiento, invertimos en su futuro y contribuimos de la mejor
manera a la formación de su personalidad.
El objetivo de esta propuesta de investigación son las posiciones y opiniones de padres y
profesores de educación especial sobre la importancia del juego en el proceso de aprendizaje de
los niños con autismo. La investigación se llevó a cabo en escuelas primarias y secundarias. La
población de investigación para la primera pregunta de investigación es de 80 padres de niños
con autismo y para la segunda pregunta son 150 profesores de educación especial en e ...
Según la revisión de la literatura, el juego, como una de las actividades más importantes del
niño, es un factor primordial en el desarrollo y ejerce una influencia decisiva en el proceso de
aprendizaje. El buen juego sienta las bases para el correcto desarrollo del niño y abarca una
amplia gama de habilidades, como las estéticas, motrices, mentales y sociales. Ofreciendo al niño
las condiciones ideales de entretenimiento, invertimos en su futuro y contribuimos de la mejor
manera a la formación de su personalidad.
El objetivo de esta propuesta de investigación son las posiciones y opiniones de padres y
profesores de educación especial sobre la importancia del juego en el proceso de aprendizaje de
los niños con autismo. La investigación se llevó a cabo en escuelas primarias y secundarias. La
población de investigación para la primera pregunta de investigación es de 80 padres de niños
con autismo y para la segunda pregunta son 150 profesores de educación especial en educación
primaria y secundaria. Nuestra muestra fue seleccionada como representativa de la población.
Por esta razón, elegimos el muestreo intencional mediante el cual seleccionamos para la muestra
a los miembros de la escuela que están disponibles para participar en la encuesta. Como
herramienta metodológica se utilizó el cuestionario, concretamente 2 cuestionarios, uno para
profesores y otro para padres. El tipo de preguntas es de tipo cerrado y es escala Likert graduada
del punto negativo al punto positivo y se le pedirá al sujeto de investigación que elija un punto
sobre cinco. Esta escala representa 5 puntos entre los cuales las distancias son iguales y hemos
usado números para encontrar las gradaciones de las variables.
La metodología de esta investigación es el análisis cuantitativo y descriptivo de los datos
(medias y frecuencias) para resaltar las principales tendencias en las respuestas de padres y
profesores. Para analizar los datos, utilizaremos SPSS (Paquete estadístico de ciencias sociales).
Con la ayuda de SPSS es posible realizar diferentes análisis, medir funciones y presentar
resultados estadísticos. Para analizar la información se utilizó estadística descriptiva,
describiendo las distintas estadísticas luego de recolectar y clasificar los datos estadísticos en
grupos, que luego se presentan en forma de análisis en tablas, diagramas con valores
característicos o propiedades. Los resultados de la investigación demostraron que el juego es una
de las principales ocupaciones del niño, así como un elemento clave en todos los programas
educativos. La necesidad del juego en el proceso educativo de niños con Necesidades Educativas
Especiales (NEE), especialmente de niños con autismo, es un factor clave en el desarrollo de
habilidades, influyendo decisivamente en el proceso de aprendizaje. El juego contribuye al
desarrollo de muchas habilidades, como las sociales, motrices, del lenguaje, estéticas, y sienta
las bases para un adecuado desarrollo y formación de la personalidad de los niños con autismo,
haciendo que el proceso de aprendizaje sea ameno y creativo.
περισσότερα