Μια συγκριτική προσέγγιση των αναλυτικών προγραμμάτων της νεοελληνικής γλώσσας, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: συνέχειες και ασυνέχειες

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή μελετάμε τα Αναλυτικά Προγράμματα της Νεοελληνικής Γλώσσας, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ κατά το έτος 2003. Συγκεκριμένα, αποσκοπούμε στην ανίχνευση των συνεχειών και των ασυνεχειών που υφίστανται μεταξύ των ΑΠ των δύο παραπάνω βαθμίδων. Διερευνούμε τις βασικές παραμέτρους που επιδρούν στη διαμόρφωσή τους, την οπτική που υιοθετείται για τη γλώσσα, τα κοινά στοιχεία που τα διέπουν καθώς και τις ενδεχόμενες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ΑΠ, αξιοποιούμε μεθοδολογικά εργαλεία που ανάγονται στους ποιοτικούς ερευνητικούς προσανατολισμούς. Ειδικότερα, υιοθετείται η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου ως μέθοδος επεξεργασίας του υπό εξέταση υλικού. Τα ζητήματα που θίγονται στο θεωρητικό πλαίσιο (φιλοσοφικές βάσεις των ΑΠ, προσανατολισμοί και μοντέλα σχεδιασμού των ΑΠ, διδακτικές προσεγγίσεις για τη Νεοελληνική Γλώσσα, θεωρίες μάθησης) και τα ερευνητικά ερωτήματα της διδακτορικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this PhD thesis, we study the Curricula of Modern Greek Language in Primary and Secondary Education, which were published in the Official Government Gazette in 2003. Specifically, we aim to detect the continuities and discontinuities that exist between the Curricula of the above two educational stages. We investigate the basic parameters that affect their formation, the perspective adopted for language, the common elements as well as the possible differences between them. Taking into account the specific characteristics of Curricula, we utilize methodological tools related to qualitative research orientations. In particular, qualitative content analysis is adopted as a method of processing the material under consideration. The issues raised in the theoretical framework (philosophical foundations of Curricula, orientations and design models of Curricula, didactic approaches to Modern Greek Language, learning theories) and the research questions of the PhD thesis guided us to form the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58073
ND
58073
Εναλλακτικός τίτλος
A comparative approach of the curricula of modern Greek language in primary and secondary education: continuities and discontinuities
Συγγραφέας
Βοζίκας, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσάφος Βασίλειος
Μιχάλης Αθανάσιος
Κατσαρού Ελένη
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Φρυδάκη Ευαγγελία
Ρουσσάκης Ιωάννης
Μαμούρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικό πρόγραμμα; Νεοελληνική γλώσσα; Ανάλυση περιεχομένου; Συνέχειες; Ασυνέχειες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.