Αποτίμηση της αέριας ρύπανσης σε αστικό περιβάλλον από τις μεταφορές με την χρήση ρευστομηχανικού μοντέλου διασποράς – μελέτη σχηματισμού δευτερογενών οργανικών αερολυμάτων

Περίληψη

Η κυκλοφοριακή δραστηριότητα αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας στις αστικές περιοχές. Η ταχεία αστικοποίηση των πόλεων δημιουργεί ανησυχίες για την υγεία ενός μεγάλου αριθμού του πληθυσμού, εκθέτοντάς τους σε αυξημένα επίπεδα ρύπανσης. Ρυπογόνες ουσίες όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), τα αιωρούμενα σωματίδια (PM) και το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), που εκπέμπονται κυρίως από τα οχήματα, αποτελούν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Τα οχήματα επίσης απελευθερώνουν Πτητικές Οργανικές Ενώσεις (VOCs), οι οποίες μπορούν να υποστούν χημικούς μετασχηματισμούς στην ατμόσφαιρα, σχηματίζοντας Δευτερογενή Οργανικά Αερολύματα (SOA) που συμβάλλουν σημαντικά στις συγκεντρώσεις λεπτών σωματιδίων. Για την αντιμετώπιση αυτών των ρύπων, εθνικές αρχές και διεθνείς φορείς, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC), εφαρμόζουν ρυθμιστικά μέτρα. Ο αποτελεσματικός έλεγχος των επιπέδων ρύπανσης στις αστικές περιοχές απαιτεί προηγμένες τεχνικές παρακολούθησ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Traffic activity is one of the most influential factors affecting urban air pollution. The rapid urbanisation of cities poses health concerns to a big number of the population, exposing them to elevated levels of pollution. Pollutants such as nitrogen oxides (NOx), particulate matter (PM), and carbon monoxide (CO), primarily emitted by vehicles, pose serious risks to public health. Traffic also releases Volatile Organic Compounds (VOCs), which can undergo chemical transformations in the atmosphere, forming Secondary Organic Aerosols (SOA) that significantly contribute to fine particulate matter concentrations. To combat these pollutants, regulatory measures are enforced by national authorities and international bodies like the European Commission (EC). Effective control of pollutant levels in urban environments requires advanced monitoring and modelling techniques to better understand pollutant behavior and improve air quality. This PhD thesis focuses on a detailed assessment of the lo ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57996
ND
57996
Εναλλακτικός τίτλος
Estimation of urban air pollution from vehicular emissions with the use of CFD modelling - secondary organic aerosol formation study
Συγγραφέας
Ιωαννίδης, Γιάννης (Πατρώνυμο: Κώστας)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Beigl Michael
Dal Maso Miikka
Μπαλής Δημήτριος
Λεμονίδου Αγγελική
Τομπουλίδης Ανανίας
Riedel Till
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Περιβαλλοντική χημεία
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Μετεωρολογία και Επιστήμες της ατμόσφαιρας
Λέξεις-κλειδιά
Αστική ποιότητα αέρα; Αέριες εκπομπές; Υπολογιστική ρευστοδυναμική; Οδική κυκλοφορία; Δευτερογενή οργανικά σωματίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.