Βελτίωση της ζώνης ανοχής ασφάλειας του οδηγού μέσω ολιστικής ανάλυσης παραγόντων κινδύνου της οδού, του οχήματος και της συμπεριφοράς

Περίληψη

Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα πολύπλοκο ζήτημα που επηρεάζεται από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των συνθηκών της οδού, των χαρακτηριστικών του οχήματος και της συμπεριφοράς του οδηγού. Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν η βελτίωση της Ζώνης Ανοχής Ασφάλειας (STZ) του οδηγού μέσω μιας ολιστικής ανάλυσης των παραγόντων κινδύνου της οδού, του οχήματος και της συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκε η επιρροή της πολυπλοκότητας του έργου της οδήγησης και της ικανότητας αντιμετώπισης στον κίνδυνο ατυχήματος. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκαν δεδομένα από 190 οδηγούς που συμμετείχαν σε ένα μεγάλο πείραμα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης καθώς και σε προσομοιωτή. Αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μια καινοτόμος μεθοδολογία, η οποία αποτελούνταν από αναλύσεις στατιστικής και μηχανικής μάθησης, συμπεριλαμβανομένων Γενικευμένων Γραμμικών Μοντέλων (GLMs), Μοντέλων Δομικών Εξισώσεων (SEMs), Νευρωνικών Δικτύων (NNs), Δέντρων Αποφάσεων (DTs), Τυχαίων Δασών (RFs) και K-Κον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Road safety is a complex issue influenced by a wide range of factors, including road conditions, vehicle characteristics and driver behaviour. The aim of this PhD thesis was to improve driver Safety Tolerance Zone (STZ) through a holistic analysis of road, vehicle and behavioural risk factors. More specifically, the impact of task complexity and coping capacity on crash risk was examined. Towards that end, data from 190 drivers who participated in a large on-road and simulator driving experiment were exploited. An innovative methodology, consisting of both statistical and machine learning analyses, has been developed and implemented, including Generalized Linear Models (GLMs), Structural Equation Models (SEMs), Neural Networks (NNs), Decision Trees (DTs), Random Forests (RFs) and k-Nearest Neighbors (kNNs). SEMs demonstrated that task complexity was positively correlated with risk, indicating that driving during night-time or in adverse weather conditions can exacerbate the challenges ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/57890
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57890
ND
57890
Εναλλακτικός τίτλος
Improving driver safety tolerance zone through holistic analysis of road, vehicle and behavioural risk factors
Συγγραφέας
Μιχελαράκη, Ευανθία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννής Γεώργιος
Αντωνίου Κωνσταντίνος
Παπαδημητρίου Ελεονώρα
Βλαχογιάννη Ελένη
Πλατή Χριστίνα
Μαυρομάτης Στέργιος
Γκιοτσαλίτης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Οδική ασφάλεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.