Η ερασιτεχνική ενασχόληση με την τέχνη της φωτογραφίας ως μαθησιακή εμπειρία: υπό το πρίσμα της μη τυπικής και άτυπης μάθησης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει τη διείσδυση της φωτογραφίας στον κοινωνικό χώρο ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και εστιάζει στη μαθησιακή διάσταση της διαδικασίας. Επιχειρεί να αποσαφηνίσει τους μηχανισμούς μάθησης που οδηγούν στη συγκρότηση του ερασιτέχνη φωτογράφου, δημιουργώντας ένα μοντέλο ερμηνείας που αναδεικνύει το ρόλο του ενδιαφέροντος ως εσωτερική κινητήρια δύναμη, ικανή να οδηγήσει σε ουσιαστική μάθηση μέσα από μη τυπικές και άτυπες μαθησιακές διαδρομές. Θέματα που προσεγγίζονται είναι η ανάπτυξη του προσωπικού ενδιαφέροντος, οι στρατηγικές και οι μέθοδοι που ακολουθούνται, τα εμπόδια και οι διευκολυντές της πορείας και η αντίληψη που σχηματίζεται για την ατομική ειδημοσύνη αλλά και τον καλλιτεχνικό χώρο της φωτογραφίας, προκειμένου να συγκροτηθεί η ταυτότητα του καλλιτέχνη φωτογράφου. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας ακολούθησε ποιοτικές μεθόδους, ημιδομημένες συνεντεύξεις και παρατηρήσεις 40 ερευνητικών υποκειμένων, 32 ερασιτεχνών φωτογράφων και 8 δασκάλων της φωτογραφίας, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the integration of photography into the social sphere as a medium of artistic expression, with a particular emphasis on its educational dimension. It seeks to elucidate the learning mechanisms that contribute to the development of the amateur photographer, proposing an interpretive model that underscores the role of personal interest as an intrinsic motivating force capable of fostering meaningful learning through non-formal and informal learning pathways. The dissertation addresses key issues such as the evolution of personal interest, the strategies and methodologies employed during the research process, the obstacles encountered and the facilitators that aid progress, as well as the formation of individual expertise and the conceptualization of the artistic field of photography in constructing the photographer's identity. The research methodology employed qualitative methods, including semi-structured interviews and observations of 40 participants, compris ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/57875
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57875
ND
57875
Εναλλακτικός τίτλος
Amateur engagement with the art of photography as a learning experience: a perspective on non-formal and informal learning
Συγγραφέας
Παπαϊωάννου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Φωτόπουλος Νικόλαος
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Τσακίρη Δέσποινα
Μπαγάκης Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Ζάγκος Χρήστος
Καβασακάλης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ερασιτεχνική φωτογραφία; Άτυπη μάθηση; Μη τυπική μάθηση; Ο ρόλος του ενδιαφέροντος στη μάθηση; Θριάσιο Πεδίο; Ελευσίνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.