Αξιοποίηση διδακτικού σχεδιαστικού μοντέλου για το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Οι γλωσσικές μεταρρυθμίσεις που εισάγονται μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών έχουν ως στόχο να προετοιμάσουν τους μαθητές για το πως θα ανταποκρίνονται στις επιτάσσεις της σύγχρονης πολυσημειωτικής κοινωνίας μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων που τους καθιστούν συνειδητοποιημένους γνώστες και χρήστες της μητρικής γλώσσας. Παράλληλα, η καθημερινή συνδιαλλαγή των παιδιών με τα ψηφιακά μέσα, το διαδίκτυο και τον κοινωνικό πλουραλισμό, διαμορφώνει τον εγγραμματισμό τους, τις ταυτότητες τους και την αίσθηση που έχουν για τον εαυτό τους (Berg, 2023). Στο παραπάνω πλαίσιο, αποτελεί επιτακτική ανάγκη, η γλωσσική διδασκαλία να διαμορφώνει πολίτες με κριτική σκέψη και γλωσσική επίγνωση που κινητοποιούνται γνωστικά και που καλλιεργούν την αίσθηση του συμμετέχειν, της συνεργασίας και της επίτευξης αποτελεσματικής επικοινωνίας (Haug & Mork, 2021).Στη βάση των παραπάνω, ο σύγχρονος εκπαιδευτικός καλείται να αναπροσαρμόζει την προετοιμασία του γλωσσικού μαθήματος, ως ο κύριος διαμορφωτής της διδασκαλίας, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The language reforms introduced through the Curricula focus on preparing students to meet the demands of today’s polysemic society, through the development of skills that will make them self-aware, knowledgeable users of their mother tongue. At the same time, the children’s everyday transaction with digital media, the internet and social pluralism, shapes their literacy, their identities and their sense of self (Berg, 2023). Within such a context, it is imperative that language teaching shape citizens capable of critical thought and in possession of linguistic awareness who are cognitively motivated and who cultivate a sense of participation, collaboration and the achievement of effective communication (Haug & Mork, 2021).Based on the above, the teacher of today is called on to readjust the preparation of the language lesson, as he is mainly charged with shaping the teaching, by selecting contents and objectives that match the linguistic, social and digital identities of his students, ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/57754
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57754
ND
57754
Εναλλακτικός τίτλος
Applying an instructional design model for teaching modern Greek language in primary education
Συγγραφέας
Παπασπύρου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Φτερνιάτη Άννα
Νικολάου Γεώργιος
Μιχάλης Αθανάσιος
Καραλής Αθανάσιος
Στελλάκης Νεκτάριος
Καλδή Σταυρούλα
Μαγουλά Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσικός σχεδιασμός; Γλωσσοδιδακτικές πρακτικές; Ταυτότητες εκπαιδευτικών; Ταυτότητες μαθητών; Αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.