Η επίδραση ενός προγράμματος εκπαίδευσης μέσω κινητικών δραστηριοτήτων στην ανάγνωση και σε ψυχολογικές παραμέτρους μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η δημιουργία ενός προγράμματος που στόχευε στην ενσωμάτωση κινητικών δραστηριοτήτων κατά τη διδασκαλία συγκεκριμένων σημείων στίξης (τελεία, κόμμα, θαυμαστικό, ερωτηματικό, παύλα διαλόγου) σε μαθητές/-τριες με δυσλεξία που φοιτούσαν σε Τμήματα Ένταξης Γυμνασίου και η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ κινητικών δραστηριοτήτων και συγκεκριμένων ψυχολογικών παραμέτρων που συνδέονται με τη δυσλεξία, όπως το άγχος, τα επίπεδα αυτοεκτίμησης, τα εσωτερικά κίνητρα, καθώς και οι στάσεις απέναντι στη διαδικασία της ανάγνωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν έφηβοι μαθητές/-τριες με δυσλεξία, οι οποίοι φοιτούσαν σε Τμήμα Ένταξης Γυμνασίου της Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στην έρευνα συμμετείχαν επίσης Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής που δίδασκαν σε ισάριθμα Τμήματα Ένταξης Γυμνασίου. Για τη συλλογή των δεδομένωνεπιλέχθηκαν τα ερευνητικά εργαλεία του Τεστ Ανάγνωσης-Α (Τεστ-Α), τα εβδομαδιαία τεστ ελέγχου αναγνωστικής κατανόησης και η συνέντευξη με τησυμμετοχή μέρους των μαθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Students with Specific Learning Difficulties and specifically with dyslexia face many difficulties in the written language, which negatively affects both their academic performance and their psycho-synesthetic state. One of the most frequent difficulties of students with dyslexia is their inability to locate and keep the punctuation marks in the written word, resulting in significant difficulties in the reading comprehension of texts. It is well known that choosing the appropriate instructional strategy can effectively support the specific student population. According to the theory of Βrain Based Learning and the theory of embodied learning, an alternative strategy that is linked to academic performance and can influence the psychological profile of students is the inclusion of movement activities in the context of the lesson. The purpose of this thesis was to create a program that aimed to integrate movement activities during the teaching of specific punctuation marks (full stop, c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/57721
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57721
ND
57721
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of an educational program through movement activities on reading and psychological parameters of students with special learning difficulties
Συγγραφέας
Τοπουζέλη, Φωτεινή (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρώπινης Απόδοσης
Εξεταστική επιτροπή
Φωτιάδου Ελένη
Ευαγγελινού Χριστίνα
Μπαρκούκης Βασίλειος
Κουϊδή Ευαγγελία
Καταρτζή Ερμιόνη
Τσιμάρας Βασίλειος
Ούρδα Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Αναγνωστική κατανόηση; Τμήματα ένταξης; Ψυχολογικοί παράμετροι; Ενσώματη μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.