Η “Παίζουσα Τάξη” και ο κοινωνικός έλεγχος στις γλωσσικές δραστηριότητες της προσχολικής αγωγής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή παρακολουθεί τους προβληματισμούς και τη διαμόρφωση μιας νέας εκπαιδευτικής πρότασης, της Παίζουσας Τάξης (Π.Τ), βασισμένης στην αξιοποίηση των αυτοσχέδιων παιχνιδιών που δημιουργούν τα παιδιά και την υιοθέτηση τους ως εκπαιδευτικού πλαισίου, εστιασμένου στη διασαφήνιση του κοινωνικού ελέγχου στις γλωσσικές δραστηριότητες της προσχολικής αγωγής. Το θεωρητικό πλαίσιο υποστήριξης της Π.Τ αντλήθηκε από τη θεωρία του Johan Huizinga, την ψυχοπαιδαγωγική του Lev Vygotsky και την κοινωνιολογία της Τάξης του Basil Bernstein, ενώ παράλληλα αναζητήθηκαν οι υποδοχές της διδακτικής καινοτομίας της στα Αναλυτικά Προγράμματα του Νηπιαγωγείου. Η διατριβή διαρθρώνεται σε τρία μέρη και στα συνοδευτικά παραρτήματα. Στο Α΄ μέρος παρουσιάζεται μια σύντομη επιστημολογική παρουσίαση των τριών προαναφερθέντων θεωρητικών στοχαστών, εστιάζοντας α) στον παιδαγωγικά άγνωστο J. Huizinga και ειδικότερα στο έργο του Homo Ludens, προβάλλοντας τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και τις αποκρυσταλλώσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis follows the reflections and the development of a new pedagogical proposal of the Playing Classroom, based on the use of improvised games created by children and their adoption as an educational framework focused on the clarification of social control in the language activities of pre-school education. The theoretical framework supporting Playing Classroom was drawn from Johann Huizinga's theory, Lev Vygotsky's psychopedagogy and Basil Bernstein's class sociology, while seeking the connections of its teaching innovation in the Early Childhood Curricula. The thesis is structured in three parts and accompanying appendices. Part I presents a brief epistemological presentation of the three aforementioned theoretical philosophers, focusing a) on the pedagogically unknown J. Huizinga in his work Homo Ludens, highlighting the characteristics of play and their crystallization in cultural patterns; b) on the cultural theory of L. S. Vygotsky's on the control of the developmental soci ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/57709
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57709
ND
57709
Εναλλακτικός τίτλος
The "Playing Class" and social control in linguistics preschool education activities
Συγγραφέας
Πετκανοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μελετιάδης Χαράλαμπος
Καντζάρα Βασιλική
Ντίνας Κωνσταντίνος
Λαμπρέλλης Δημήτριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Στάμου Αναστασία
Λύτρας Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοσχέδιο παιχνίδι; Μαγικός κύκλος; Γλωσσική αγωγή; Κοινωνικός έλεγχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.