Αειφορία και σχεδιαστικός τρόπος σκέψης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην ανάδειξη των φιλοσοφικών, επιστημολογικών, εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και διδακτικών αρχών που διαπνέουν το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Πρόγραμμα Σπουδών και το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας, ώστε να προσδιοριστεί εάν προωθείται ο Σχεδιαστικός τρόπος σκέψης ως διδακτική προσέγγιση διαχείρισης των ανοιχτών και πολύπλοκων προβλημάτων αειφορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακολουθείται η μέθοδος της θεματικής ανάλυσης ως μίας καλά δομημένης ερευνητικής προσέγγισης με σκοπό την οργάνωση και την κατηγοριοποίηση των ρητών καθώς και άρρητων ιδεών του περιεχομένου των επιμέρους ερευνητικών δεδομένων, ώστε να περιγραφεί και να παρουσιαστεί εάν εντοπίζεται η δυνατότητα προώθησης της δημιουργικής και καινοτόμας διαχείρισης της πολυπλοκότητας που διακρίνει τα ανοιχτά και πολύπλοκα προβλήματα αειφορίας. Παράλληλα υλοποιείται μία εφαρμογή της σχεδιαστικής σκέψης στην τάξη για τη βαθύτερη κατανόησή της ως μίας καινοτόμας διδακτικής προσέγγισης και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research focuses on highlighting the philosophical, epistemological, educational, pedagogical and didactic principles that imbue the Interdisciplinary Unified Framework Curriculum and the New Curriculum of the Modern Greek Language, in order to determine whether the Design way of thinking is promoted as a didactic approach to the management of open and of complex sustainability problems in Primary Education. The method of thematic analysis is followed as a well-structured research approach in order to organize and categorize the explicit as well as implicit ideas of the content of the individual research data, in order to describe and present if the possibility of promoting the creative and innovative management of complexity is identified which distinguishes between open and complex sustainability problems. At the same time, an application of design thinking in the classroom is implemented for a deeper understanding of it as an innovative teaching approach and normalizatio ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2025)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57691
ND
57691
Εναλλακτικός τίτλος
Sustainability and design thinking in primary education
Συγγραφέας
Μοσχοπούλου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Παναγής)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καρακατσάνη Δέσποινα
Παπαδιαμαντάκη Παναγιώτα
Σταμέλος Γεώργιος
Μπαγάκης Γεώργιος
Φωτόπουλος Νικόλαος
Πλιόγκου Βασιλική
Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αειφορία; Σύστημα; Μη γραμμική σκέψη; Σχεδιαστικός Τρόπος Σκέψης; Ανοιχτό και πολύπλοκο πρόβλημα; Διδακτική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.