Οι γνώσεις των Ελλήνων δασκάλων για την τυπική γλωσσική ανάπτυξη και τα προβλήματα λόγου και ομιλίας των μαθητών του δημοτικού

Περίληψη

Ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει Προβλήματα Λόγου και Ομιλίας ( ΠΛΟ) ή γενικότερες γλωσσικές δυσκολίες με άμεσο αντίκτυπο στη σχολική επίδοση. Το ερώτημα που τίθεται και που εξετάζει η παρούσα έρευνα είναι κατά πόσο οι Έλληνες δάσκαλοι είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα ΠΛΟ στους μαθητές τους, να τα διαφοροποιούν από την Τυπική Γλωσσική Ανάπτυξη (ΤΓΑ) και να χρησιμοποιούν στρατηγικές διδασκαλίας που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των μαθητών μέσα στη γενική τάξη. Η παρούσα μελέτη βασίστηκε σε ένα μικτό ερευνητικό μοντέλο (Mixed Methods Sequential Exploratory Design) που περιελάμβανε τρεις διαδοχικές φάσεις συλλογής δεδομένων: (1η-2η φάση, ποιοτική-ποσοτική) συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια τα οποία εξέτασαν το γνωστικό υπόβαθρο των δασκάλων σε θέματα ΤΓΑ και ΠΛΟ και τρόπους διδασκαλίας και (3η φάση-ποσοτική) αντιπαράθεση αξιολογήσεων δασκάλων μαθητών τους με ΠΛΟ και ΤΓΑ με τα αποτελέσματα σταθμισμένων τεστ. Συνολικά, 137 δάσκαλοι και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Language is a dynamic learning mechanism for children. Oral language skills are pivotal to all children and should be practiced in schools. However, not all children develop language typically and some may experience language difficulties at differing levels and degrees of severity. As the concept of inclusion has gained currency in many countries, it is expected that larger numbers of students whose difficulties are not severe enough to be admitted to a special school, will be educated in mainstream classrooms alongside children with typical language development. Thus, teachers are increasingly faced with the challenge of teaching students with differing profiles of needs. However, research has paid little attention so far to teachers’ views and to their preparedness to cope with such challenges. This study was based on a Sequential Exploratory Mixed Methods Design deployed in three consecutive and integrative phases. The first phase (QUAL) involved 18 exploratory interviews with tea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57663
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57663
ND
57663
Εναλλακτικός τίτλος
Greek teachers' understandings of typical language development and of language difficulties
Συγγραφέας
Γεωργαλή, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
University College London (UCL). Institute of Education. School of Psychology and Human Development
Εξεταστική επιτροπή
Porter Gill
Tsokova Diana
Dockrell Julie
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τυπική γλωσσική ανάπτυξη; Γλωσσικές δυσκολίες; Ελληνική γλώσσα; Έλληνες δάσκαλοι; Δημοτικό σχολείο; Ένταξη
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.