Μοντελοποίηση της επίδρασης παραγόντων στην οδηγική συμπεριφορά, σε συνθήκες αυξημένου νοητικού φορτίου

Περίληψη

Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα κρίσιμο και πάντα επίκαιρο θέμα, για το οποίο η επιστημονική κοινότητα προτείνει μέτρα βελτίωσης, αξιολογώντας ταυτόχρονα την εφαρμογή τους. Παρά τη σημαντική βελτίωση των σχετικών δεικτών ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια, τα στατιστικά δεδομένα καταδεικνύουν την ανάγκη για μεγαλύτερη προσπάθεια με απώτερο στόχο την ελαχιστοποίηση ή και την πλήρη αποτροπή των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Η προτεραιοποίηση της οδικής ασφάλειας αποτυπώνεται σε πλήθος δημοσιεύσεων και στόχων σε εθνικό, ευρωπαϊκό, και παγκόσμιο επίπεδο, με επικρατέστερη φιλοσοφία την Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος, η οποία στηρίζεται στη θέση ότι δε μπορεί να είναι ηθικά αποδεκτή η ύπαρξη σοβαρών τραυματισμών και θανάτων στα δίκτυα μεταφορών. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εμπνέεται από την Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος, και υλοποιείται με απώτερο σκοπό τη συνεισφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω επηρεασμού του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού του συστήματος ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Road safety is a critical and ever-relevant issue, with the scientific community continually proposing improvement measures while evaluating their implementation. Despite significant progress in accident-related indicators in recent years, statistical data highlights the need for more substantial efforts to minimize, if not eliminate, fatalities and serious injuries from road traffic accidents. The prioritization of road safety is reflected in numerous publications and goals at national, European, and global level, with the most prevalent philosophy being the Safe System Approach. This approach is based on the principle that it is ethically unacceptable to allow serious injuries and fatalities within road networks. This doctoral dissertation draws inspiration from the Safe System Approach, aiming to contribute to road safety improvement by influencing the human-centered design of the driver-vehicle-road-environment system. Its objective is to study the impact of driver characteristics, ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/57543
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57543
ND
57543
Εναλλακτικός τίτλος
Modelling factors’ impact on driving behavior under conditions of increased mental workload
Συγγραφέας
Πούλιου, Άννα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων και Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής
Εξεταστική επιτροπή
Κεχαγιά Φωτεινή
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Μπεκιάρης Ευάγγελος
Ηλιού Νικόλαος
Κοπελιάς Παντελής
Πολίτης Ιωάννης
Μάνθος Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Οδική ασφάλεια; Συμπεριφορά οδηγού; Νοητικό φορτίο; Χρόνος αντίδρασης; Ατύχημα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.