Η επίδραση του παιχνιδιού και των θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προσωπικής ασφάλειας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με και χωρίς αναπτυξιακές διαταραχές

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της ικανότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας να αναγνωρίζουν και να αντιδρούν σε ενδεχόμενους κινδύνους από άγνωστα άτομα, καθώς και η εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης για τη βελτίωση αυτών των δεξιοτήτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 865 παιδιά προσχολικής ηλικίας, από τα οποία τα 555 παιδιά αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου, ενώ τα 310 αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης. Σε όλα τα παιδιά έγινε αξιολόγηση των δεξιοτήτων προσωπικής ασφάλειας μέσω ενός τεστ (White et al., 2018), το οποίο σχεδιάστηκε για να αξιολογεί την ικανότητα των παιδιών να εφαρμόζουν γνώσεις συμπεριφοράς αυτοπροστασίας μέσω μιας ρεαλιστικής δοκιμασίας. Η ρεαλιστική δοκιμασία είχε τη μορφή ενός κοινωνικού πειράματος κατά την οποία αξιολογήθηκε η προθυμία των παιδιών να ακολουθήσουν μία άγνωστη γυναίκα που προσπάθησε να τα δελεάσει. Έπειτα, όλα τα παιδιά αξιολογήθηκαν με τη μορφή συνέντευξης για τις γνώσεις τους σχετικά με τις βασικές δεξιότητες αυτοπροστασίας (Children’s Safety Knowled ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current study was designed to assess preschoolers' ability to identify and respond to potential threats from strangers and carry out an intervention program to enhance these abilities. A total of 865 preschool-aged children took part in the study; 310 were in the intervention group and 555 were in the control group. A test was used to evaluate each child's personal safety skills (White et al., 2018). The test was created to measure children's ability to use behavioral information related to protection in a realistic setting. Children's tendency to follow an unknown woman who was trying to lure them was evaluated in a social experiment that provided in a real world setting. After that, all of the children performed an interview-style evaluation to determine their level of knowledge with both hypothetically unsafe situations and fundamental self-protect techniques (Children's Safety Knowledge and Skills Questionnaire, Kraizer, 1986; Wurtele et al., 1998). According to the findings of ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2026)
DOI
10.12681/eadd/57350
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57350
ND
57350
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of play and educational drama techniques in the development of personal safety skills in preschool children with and without developmental disabilities
Συγγραφέας
Δάμπα, Αθανασία (Πατρώνυμο: Αχιλλέας)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών
Εξεταστική επιτροπή
Γιαγκάζογλου Παρασκευή
Λενακάκης Αντώνιος
Μάγος Κωνσταντίνος
Φωτιάδου Ελένη
Παυλίδου Εύα
Καρτασίδου Λευκοθέα
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Aυτοπροστασία; Kλασικά παραμύθια; Βιωματική μάθηση; Δόλωμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.