Πολιτική και αισθητική του ελάσσονος στον ανεξάρτητο αμερικάνικο κινηματογράφο των ετών 1980-2020: γραμμές φυγής, εντάσεις και αυθεντικότητα των μορφών που έρχονται σε ρήξη με το χολιγουντιανό σύστημα

Περίληψη

Στόχος της διατριβής αυτής είναι η μελέτη του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου από την άποψη μιας διαφοράς του από τον κινηματογράφο του Χόλιγουντ – μιας διαφοράς που εξετάζεται, χρησιμοποιώντας τη ντελεζική ερμηνεία, ως μια γραμμή φυγής που αποεδαφικοποιεί και αποδυναμώνει τον δεύτερο, ενώ δημιουργεί για τον πρώτο νέες μορφές έκφρασης και περιεχομένου. Αυτό προϋποθέτει την εξέταση της συνάφειας του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου με τον κινηματογράφο του Χόλιγουντ σαν μια σχέση μεταξύ δύο πεδίων εμμένειας που προκύπτουν στο ίδιο επίπεδο υποδιαίρεσης ενός ευρύτερου πεδίου, αυτού του βορειοαμερικανικού κινηματογράφου. Και, ταυτόχρονα, προϋποθέτει την εξέταση της διαφοράς μεταξύ αυτών των δυο υπο-πεδίων σε ό,τι αυτή συνεπάγεται για τον κινηματογράφο-σκέψη, δηλαδή για τον κινηματογράφο που βάζει τις εικόνες-κίνηση και τις χρονο-εικόνες του να διαπραγματευτούν τις ιδιαίτερες εντάσεις που χαρακτηρίζουν την αμερικάνικη κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, η κύρια διαφορά θα πρέπει να α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this thesis is to study the American independent cinema from the point of view of the difference which it founds with the Hollywood cinema, a difference that is studied from the Deleuzian point of view, as a line of flight that deterritorializes the latter, while creating for itself new forms of expression and content. This requires to consider its relation with the Hollywood cinema as one between two planes (fields) of immanence emerged on the same level of individuation inside a broader plane of immanence, that of the North-American cinema. And, at the same time, it requires to consider the difference between these subfields in what it implies for a cinema-thought, namely a thought in terms of blocks of movement-images and time-images, facing the particular tensions that characterize the American society as a whole. Within this framework, the principal distinction that should be considered is that which passes between: on the one hand, the Hollywood cinema and its va ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

L’objectif de cette thèse est d’étudier le cinéma américain indépendant du point de vue de la différence qu’il instaure avec le cinéma hollywoodien, comme une ligne de fuite qui le déterritorialise tout en créant pour lui-même des formes nouvelles d’expression et de contenu. Cela suppose de considérer ses rapports avec le cinéma hollywoodien comme rapports entre deux plans d’immanence surgis au même niveau d’individuation à l’intérieur d’un plan d’immanence plus large, celui du cinéma nord-américain. Et, en même temps, il suppose de considérer la différence entre ces sous-plans dans ce qu’elle implique pour une pensée en cinéma, à savoir en blocs d’images-mouvement et d’images-durée, qui se trouve en face des tensions particulières qui caractérisent la société américaine. Dans cet esprit, la distinction principale qu’il faut considérer est celle qui passe entre : d’une part, le cinéma hollywoodien et ses différentes façons (genres, normes narratives) de médier la différence, en la repr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56564
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56564
ND
56564
Εναλλακτικός τίτλος
Minor politics and aesthetics in American independent cinema (1980-2020): lines of flight, tensions and originality of the forms created in radical departure from the hollywood system
Politique et esthétique du “mineur” dans le cinéma indépendant américain des années 1980 aux années 2010: lignes de fuite, tensions et originalité des formes créées dans leur rupture avec le système hollywoodien
Συγγραφέας
Κελέρης, Αργύριος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Université Paris 8. Laboratoire ESTCA : Esthétique, Science et Technologie du Cinéma et de l’audiovisuel
Εξεταστική επιτροπή
Louguet Patrick
Lebtahi Yannicke
Mellier Denis
Zabunyan Dork
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Λέξεις-κλειδιά
Ελάσσων κινηματογράφος; Ανεξάρτητος αμερικάνικος κινηματογράφος; Χόλιγουντ; Ντελέζ, Ζιλ
Χώρα
Γαλλία
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.