Αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικής παρέμβασης στη σπιρομέτρηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Εισαγωγή: Η διάγνωση του άσθματος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελεί πρόκληση για την ιατρική κοινότητα. To 2019 αναθεωρήθηκαν οι κατευθυντήριες οδηγίες με στόχο τη προτυποποίηση της σπιρομετρίας στη προσχολική ηλικία. Σκοπός: Η διερεύνηση της δυνατότητας εκτέλεσης σπιρομέτρησης χωρίς τεχνικά σφάλματα σε παιδιά ηλικίας 3 έως 6 ετών και η επίδραση της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην έκβαση της εξέτασης. Επιμέρους στόχοι ήταν η σύγκριση με την παλμική ταλαντωσιμετρία και η διερεύνηση των παραγόντων του παιδιού και της οικογένειας που επιδρούν στην έκβασή τους. Μεθοδολογία: Συμμετείχαν 133 παιδιά που επισκέφτηκαν το παιδοπνευμονολογικό ιατρείο ενός δημόσιου νοσοκομείου και δεν είχαν σπιρομετρηθεί στο παρελθόν. Αρχικά πραγματοποιήθηκε παλμική ταλαντωσιμετρία και έπειτα η ομάδα ελέγχου έλαβε προφορική εκπαίδευση για την διαδικασία της σπιρομετρίας, ενώ η ομάδα παρέμβασης παρακολούθησε το εκπαιδευτικό βίντεο. Στη συνέχεια δόθηκε αναπτυσσόμενη σφυρίχτρα σε όλα τα παιδιά ώστε να εξοικειωθούν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Purpose: To investigate the feasibility of performing spirometry without technical errors in children aged 3 to 6 years old and the effect of educational intervention. Sub-objectives were the comparison with pulse oscillometry and the investigation of child and family factors influencing their outcome. Methodology: 133 children who visited the pediatric pulmonology unit of a public hospital and who had not attempted spirometry before. Initially, impulse oscillometry was performed and then the control group received oral training on the spirometry procedure, while the intervention group watched the training video. All children were given a party whistle to familiarize them with the technique. The study period is from 08/05/2019 to 11/03/2020 and from 21/03/2022 to 22/01/2024 due to the covid-19 pandemic. The statistical analysis of the data was done using IBM SPSS Statistics 26.0 software. Outcomes: The overall success rate for spirometry was found 74.4% and for impulse oscillometry 75 ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/56544
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56544
ND
56544
Εναλλακτικός τίτλος
Effectiveness of an educational intervention on spirometry in preschool children
Συγγραφέας
Ανδρεοπούλου, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καλοκαιρινού Αθηνά
Τσουμάκας Κωνσταντίνος
Πρίφτης Κωνσταντίνος
Παυλοπούλου Ιωάννα
Δούρος Κωνσταντίνος
Πέτσιος Κωνσταντίνος
Περδικάρης Παντελεήμων
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Νοσηλευτική
Λέξεις-κλειδιά
Σπιρομέτρηση; Προσχολική ηλικία; Λειτουργικές δοκιμασίες πνευμόνων; Παλμική ταλαντωσιμετρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.