Ενσωμάτωση παιδαγωγικών προσεγγίσεων στην ανάπτυξη λογισμικού για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η εξέλιξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη την εκπαίδευση. Δεδομένου, ότι οι μαθητές συναντούν παντού αναπαραστάσεις της πληροφορίας σε ποικίλες μορφές, πρέπει να είναι σε θέση να τις κατανοήσουν, να τις αξιολογήσουν και να τις παράγουν. Επομένως, η απόκτηση μιας ομάδας ικανοτήτων για την ερμηνεία και τη σύνθεση των μηνυμάτων, τα οποία περιέχουν αυτές τις μορφές είναι επιτακτική. Οι γνωστικές αυτές λειτουργίες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, την κατασκευή νοήματος, την εξαγωγή συμπερασμάτων, την επικοινωνία, καθώς και την πρόκληση συναισθημάτων και γενικότερων στάσεων. Οι δεξιότητες αυτές μπορούν να διδαχθούν και είναι σημαντική η προώθησή τους στα σχολεία, με την προηγούμενη εμπειρία των μαθητών να διαδραματίζει τον δικό της κεντρικό ρόλο.Η έννοια των πολυγραμματισμών φέρνει, λοιπόν, νέες προκλήσεις, κατευθύνει τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών και διεγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών. Η ενσωμάτωση στη διδακτική πρακτική των ΤΠΕ πα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The development of information and communication technologies (ICT) has not left education unaffected. Since students encounter, everywhere, representations of information in a variety of forms, they must be able to understand, evaluate and produce them. Therefore, acquiring a set of skills to interpret and synthesize messages containing these formats is imperative. These cognitive functions include critical thinking, construction of meaning, drawing conclusions, communication, as well as eliciting emotions and general attitudes. These skills can be taught and, it is important to promote them in schools, with students' previous experience playing a central role. The concept of multiliteracies, therefore, brings new challenges, directs teachers’ efforts and stimulates students’ interest. The integration of ICT into teaching practice provides teachers with new opportunities to increase student engagement in learning activities, improve their teaching quality, offer new and more learning ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56484
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56484
ND
56484
Εναλλακτικός τίτλος
Integration of pedagogical approaches in software development for secondary education
Συγγραφέας
Λιναρδάτος, Γεράσιμος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Αποστόλου Δημήτριος
Βίρβου Μαρία
Αλέπης Ευθύμιος
Πολέμη Δέσποινα
Τσιχριντζής Γεώργιος
Σακκόπουλος Ευάγγελος
Σωτηρόπουλος Διονύσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Λογισμικό (software)
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Μαθητοκεντρική μάθηση; Κόμικς; Δημιουργία ψηφιακών κόμικς από τους μαθητές; Δημιουργία πολυτροπικών κειμένων; Σχολικό μάθημα πληροφορικής; Γνωστικό φορτίο; Μέτρηση γνωστικού φορτίου; NASA-TLX; Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας (ΤΑΜ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)