Ανάπτυξη συστήματος για τη βέλτιστη κατανομή πόρων στη λειτουργία τεχνικών και συγκοινωνιακών υποδομών
Περίληψη
Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή παρουσιάζει μια ολιστική μεθοδολογία για την αποδοτική επίλυση προβλημάτων πολυκριτηριακής βελτιστοποίησης στον τομέα της διαχείρισης τεχνικών και συγκοινωνιακών υποδομών της επιστήμης του Πολιτικού Μηχανικού. Ειδικότερα, μοντελοποιούνται κατάλληλα τόσο παράμετροι λήψης απόφασης (προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση, μονοσήμαντη αντιστοίχιση, εναλλακτικές επιλογές κλπ) όσο και προτιμήσεις ή περιορισμοί που απορρέουν από τις φυσικές και επιχειρησιακές ανάγκες του εκάστοτε προβλήματος. Παράλληλα η Μητρωική Άλγεβρα χρησιμοποιείται για την δόμηση της αντικειμενικής συνάρτησης ώστε να αξιολογηθεί το πόσο κοντά είναι μια υποψήφια λύση στην επίτευξη των στόχων της διαχείρισης, ενώ οι γενετικοί αλγόριθμοι επιλέχτηκαν για την επίλυση καθώς αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο βελτιστοποίησης ικανό να παρέχει γρήγορα και αξιόπιστα αποδοτικές λύσεις. Επιπλέον, η αναπτύχθηκε μια χωρική προσέγγιση βασισμένη στην υλοποίηση του Αλγορίθμου Ray Casting για την αποτελεσματική εξερεύνησ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This Doctoral Thesis illustrates a holistic methodology for efficiently considering multi-objective optimization problems in Transportation Infrastructure and Construction Management of Civil Engineering science. More specifically, decision parameters such as priority in service, one-to-one matching or assignment between several alternatives with or without alternative options are appropriately formulated. Furthermore, Μatrix Αlgebra is employed to calculate the fitness function to evaluate how close a candidate solution is to achieving the set aims, while Genetic Algorithms are employed for the implementations. Moreover, this Thesis also illustrates a spatial approach based on Ray Casting Algorithm implementation for efficiently exploiting any given space for problems where the optimal placement of facilities or infrastructure is the issue. These methodologies developed in the framework of this doctoral Thesis, with slight variations adapted to each problem's particularities, are appl ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (8.2 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.