Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναλύει το επίπεδο χρήσης των στρατηγικών μάθησης γλώσσας μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού των λυκείων στη Θράκη, Ελλάδα, σε σχέση με την δήλωση των μαθητών σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων στρατηγικών. Η παράλληλη μελέτη τόσο της χρήσης των στρατηγικών όσο και της δήλωσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους αποσκοπεί στην εξερεύνηση της συνειδητής συμμετοχής των μαθητών στη μάθησή τους μέσω αυτού του νέου παραμέτρου, της αυτοπεποίθησης, και του βαθμού που επηρεάζει τη στρατηγική επιλογή τους. Η συχνότητα χρήσης των στρατηγικών και η αυτοδήλωση της αποτελεσματικότητάς τους ερευνήθηκαν σε σχέση με το επίπεδο γλωσσικής ικανότητας, το φύλο και το πολιτισμικό υπόβαθρο, με σκοπό τη βελτίωση της δεύτερης γλωσσικής μάθησης μέσω της προώθησης στοχευμένης διδασκαλίας στρατηγικών, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ανάγκες των μαθητών. Το καινοτόμο στοιχείο της παρούσας διατριβής είναι η νέα παράμετρος της αυτοπεποίθησης για περαιτέρω έρευνα του δυναμ ...
Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναλύει το επίπεδο χρήσης των στρατηγικών μάθησης γλώσσας μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού των λυκείων στη Θράκη, Ελλάδα, σε σχέση με την δήλωση των μαθητών σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων στρατηγικών. Η παράλληλη μελέτη τόσο της χρήσης των στρατηγικών όσο και της δήλωσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους αποσκοπεί στην εξερεύνηση της συνειδητής συμμετοχής των μαθητών στη μάθησή τους μέσω αυτού του νέου παραμέτρου, της αυτοπεποίθησης, και του βαθμού που επηρεάζει τη στρατηγική επιλογή τους. Η συχνότητα χρήσης των στρατηγικών και η αυτοδήλωση της αποτελεσματικότητάς τους ερευνήθηκαν σε σχέση με το επίπεδο γλωσσικής ικανότητας, το φύλο και το πολιτισμικό υπόβαθρο, με σκοπό τη βελτίωση της δεύτερης γλωσσικής μάθησης μέσω της προώθησης στοχευμένης διδασκαλίας στρατηγικών, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ανάγκες των μαθητών. Το καινοτόμο στοιχείο της παρούσας διατριβής είναι η νέα παράμετρος της αυτοπεποίθησης για περαιτέρω έρευνα του δυναμικού των στρατηγικών μάθησης γλώσσας, γνωστή ως Υπόθεση Αυτοπεποίθησης στην Αποτελεσματικότητα των Συγκεκριμένων Στρατηγικών (CHESS). Οι μαθητές κλήθηκαν να αξιολογήσουν πόσο συχνά χρησιμοποιούν κάθε στρατηγική μάθησης και πόσο αποτελεσματική τη θεωρούν. Η δήλωση CHESS, σε συνδυασμό με τη συχνότητα χρήσης της στρατηγικής, αναμένεται να παράγει ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την στάση των μαθητών έναντι των στρατηγικών μάθησης γλώσσας και τη συμβολή τους στην επιτυχή γλωσσική μάθηση. Επιπλέον, χρησιμοποιείται ένα εναλλακτικό μέσο μέτρησης αντί των κλιμάκων Likert, η γραμμή Vougiouklis & Vougiouklis (V&V bar) σε ηλεκτρονική μορφή, για την ελαχιστοποίηση της πιθανής κόπωσης των συμμετεχόντων και την ακριβέστερη επεξεργασία των δεδομένων από τον ερευνητή. Οι μαθητές συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο Ατομικού Υποβάθρου (IBQ) και το ερωτηματολόγιο SILL με 29 ερωτήσεις (Petrogiannis & Gavriilidou, 2015) στα ελληνικά, το οποίο αποτελεί μια συντομότερη έκδοση του SILL, Έκδοση 7.0 (Oxford, 1990). Οι 321 συμμετέχοντες ήταν μαθητές από μειονοτικά και μη-μειονοτικά σχολεία λυκείου στην Κομοτηνή, ηλικίας 12-15 ετών, οι οποίοι μαθαίνουν Αγγλικά ως ξένη γλώσσα.Όλες οι αναλύσεις και οι στατιστικοί υπολογισμοί πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του IBM SPSS Statistics 21.0. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αποκάλυψε μια μέτρια συχνότητα χρήσης των στρατηγικών και αντίστοιχα μια μέτρια δήλωση αποτελεσματικότητας. Εκτός από τις αφηρημένες στρατηγικές, μεταξύ των αρχαρίων στα Αγγλικά, τα κορίτσια ανέφεραν υψηλότερη χρήση όλων των άλλων στρατηγικών σημαντικά πιο συχνά από τα αγόρια. Επίσης, εκτός από τις αφηρημένες και κοινωνικές στρατηγικές, μεταξύ των κοριτσιών, τα αρχάρια ανέφεραν υψηλότερη χρήση σε σύγκριση με τους προχωρημένους χρήστες της γλώσσας. Μεταξύ των μαθητών μειονοτήτων, τα κορίτσια ανέφεραν υψηλότερη χρήση αντιστάθμισης, μεταγνωστικών, αφηρημένων και κοινωνικών στρατηγικών σημαντικά πιο συχνά από τα αγόρια, ενώ μεταξύ των αγοριών, οι μαθητές μη-μειονοτικών σχολείων ανέφεραν υψηλότερη χρήση αντιστάθμισης, μεταγνωστικών, αφηρημένων και κοινωνικών στρατηγικών σε σύγκριση με τους μαθητές μειονοτήτων. Οι περιγραφικές στατιστικές της συχνότητας χρήσης και της CHESS έδειξαν ότι, αν και οι αφηρημένες, ακολουθούμενες από τις μεταγνωστικές, αντιστάθμισης, κοινωνικές, γνωστικές και τελικά μνήμης στρατηγικές παρουσίασαν ένα υψηλότερο εύρος συχνότητας χρήσης, οι μαθητές ανέφεραν υψηλότερη CHESS και επομένως φάνηκε να εκτιμούν περισσότερο πρώτα τις μεταγνωστικές, μετά τις γνωστικές, κοινωνικές, αφηρημένες και λιγότερο τις στρατηγικές αντιστάθμισης και μνήμης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present doctoral thesis investigates the degree of language learning strategy use among high school student population in Thrace, Greece, in relation to the learners’ self-reported confidence about the employed strategies’ effectiveness. This parallel investigation of both strategy use and confidence in the strategy’s effectiveness aims to explore the students’ conscious involvement in their learning through this new parameter, confidence, and the extent to which it affects the learner’s strategic choice. Frequency of strategy use and self-reported confidence were investigated in relation to language proficiency level, gender, and cultural background, aiming to enhance second language learning by promoting targeted strategy instruction, according to the learner’s specific needs. The novelty of this thesis is the new parameter of confidence for further investigation of the LLS potential, namely the Confidence Hypothesis in the Effectiveness of Specific Strategies (CHESS) which depic ...
The present doctoral thesis investigates the degree of language learning strategy use among high school student population in Thrace, Greece, in relation to the learners’ self-reported confidence about the employed strategies’ effectiveness. This parallel investigation of both strategy use and confidence in the strategy’s effectiveness aims to explore the students’ conscious involvement in their learning through this new parameter, confidence, and the extent to which it affects the learner’s strategic choice. Frequency of strategy use and self-reported confidence were investigated in relation to language proficiency level, gender, and cultural background, aiming to enhance second language learning by promoting targeted strategy instruction, according to the learner’s specific needs. The novelty of this thesis is the new parameter of confidence for further investigation of the LLS potential, namely the Confidence Hypothesis in the Effectiveness of Specific Strategies (CHESS) which depicts the learners’ opinion about the effectiveness of the language learning strategies they employ. The learners are asked how frequently they use each learning strategy and also how effective they consider the specific strategy is. Self-reported CHESS, investigated together with the frequency of strategy use, is expected to yield interesting results regarding the learners’ attitude towards LLS, which can in turn contribute to successful language learning. Additionally, an alternative measurement scheme is used instead of the Likert scales, the Vougiouklis & Vougiouklis bar (V&V bar) in its electronic form, minimizing possible participants’ strain and fatigue and enabling the researcher perform multiple processing of the data, in the fastest possible, as well as accurate and reliable way. The learners answered the Individual Background Questionnaire (IBQ) and the 29-item SILL questionnaire (Petrogiannis & Gavriilidou, 2015) in Greek, which is a shorter version of the 50-item SILL, Version 7.0 (Oxford, 1990). The 321 participants were minority and non-minority learners from mainstream public high schools in Komotini, aged 12-15 (N=321) learning English as a foreign language.6 | P a g eAll analyses and statistical calculations were performed using IBM SPSS Statistics 21.0. The analysis of the results revealed a medium frequency of strategy use and respectively, medium self-reported confidence. With the exception of affective strategies, among beginners in English, girls reported higher use of all other strategies significantly more frequently than boys. Also, apart from the affective and social strategies, among girls, beginners reported a significantly higher frequency of use compared to advanced language users. Among minority students, girls reported higher use of compensation, metacognitive, affective, and social strategies significantly more frequently than boys, yet, among boys, non-minority students reported higher use of compensation, metacognitive, affective, and social strategies than minority learners. Descriptive statistics of frequency of use and CHESS revealed that even though affective, followed by metacognitive, compensation, social, cognitive, and finally memory strategies presented a higher frequency range of usage, learners self-reported higher CHESS and therefore appeared to higher value first metacognitive, then cognitive, social, affective and least of all compensation and memory strategies.
περισσότερα