Συνεργατική μάθηση μέσω σημειολογικής ανατροφοδότησης στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών

Περίληψη

Η συνεργατική μάθηση βρίσκεται σε άνοδο γεγονός που συμβαδίζει με τις εξελίξεις στη σύγχρονη τεχνολογία. Ερευνητικά έργα που προάγουν τη διαπολιτισμική επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών εξετάζονται τώρα υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει ένα κοινό εργαλείο αλληλεπίδρασης, μια κοινή γλώσσα. Αυτή η μελέτη, που διεξήχθη με την έγκριση του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, διαμορφώνει ένα εναλλακτικό εξ αποστάσεως, ψηφιακό και διαπολιτισμικά συνεργατικό περιβάλλον μάθησης, προάγοντας την ανταλλαγή γνώσης μέσα από μία διάταξη κατασκευασμένου λόγου (βασισμένο σε μία γλώσσα σημείων) σε συνάφεια με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών (ΑΕ). Οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν ασκήσεις γραμματικής οι οποίες σε δεύτερο στάδιο διορθώθηκαν από τους ομότιμους καθρέφτες τους στην άλλη πλευρά της σήραγγας επικοινωνίας. Μια επινοημένη, σημειωτική γλώσσα χρησιμοποιήθηκε από τους συμμετέχοντες για να επικοινωνήσουν. Η βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επίδοση καταγράφηκε, το ίδιο και η αυτοπεπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Cooperative learning is on the rise, and this goes hand in hand with the developments in modern technology. Research projects promoting intercultural communication through electronic collaboration between learners are now being considered, provided that there is a common tool of interaction, a common language. This study, conducted with the approval of the Greek Ministry of Education, forms an alternative distance, digital and interculturally cooperative learning environment, promoting exchange of knowledge through a made-up discourse setup (based on a sign language) with relevance to the teaching of Ancient Greek (AG). Participants completed grammar exercises which at a second stage were corrected by their mirror peers on the other side of the communication tube. An invented, semiotic language was used by participants in order to communicate. Student performance (short- and long-term memory) was recorded as well as confidence (short- and long-term) of subjects which was measured using ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
DOI
10.12681/eadd/56190
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56190
ND
56190
Εναλλακτικός τίτλος
Cooperative learning via semiotic feedback in ancient Greek teaching
Συγγραφέας
Λαζαροπούλου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Υψηλάντης Γεώργιος
Καμπάκη-Βουγιουκλή Πηνελόπη
Boettger Heiner
Ντελόπουλος Αναστάσιος
Ζωγραφίδης Γεώργιος
Τσιτσανούδη Νικολέττα
Μουτή Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές εκμάθησης γλώσσας; Μεταγνωστική επίγνωση; Γλωσσική εκμάθηση μέσω σύζευξης; Ανατροφοδότηση; Γλωσσικό λάθος; Μνήμη εργασίας (Βραχυπρόθεσμη μνήμη)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.