Αντιλήψεις μαθητών της δευτεροβάθμιας βαθμίδας (εκπαίδευσης) στο μάθημα των μαθηματικών σχετικά με ορισμένες πτυχές της ικανότητας μάθησης μέσα από μια οπτική της σχολικής ψυχολογίας στην εκπαίδευση

Περίληψη

1. Θεωρητικό πλαίσιο: Η μεταγνώση αναφέρεται στη γνώση που έχει το άτομο για τις διαδικασίες της σκέψης του. Στην παρούσα μελέτη, η μεταγνώση ορίζεται ως η γνώση της γνώσης, δηλαδή η συνείδηση της συνείδησης ή της άγνοιας και αναφέρεται στην παρακολούθηση και τον έλεγχο της γνώσης. Η μετάβαση από το γνωστικό στο μεταγνωστικό επίπεδο γίνεται μέσω της γνώσης του ατόμου για τις βασικές του γνώσεις. Σε γνωστικό επίπεδο, οι νοητικές αναπαραστάσεις-διεργασίες δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της βασικής γνώσης του ατόμου και πραγματοποιούνται συγκεκριμένες ενέργειες, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως γνωστικές, όπως η συλλογιστική κρίση και η αξιολόγηση. Στο μεταγνωστικό επίπεδο το άτομο παρατηρεί το γνωστικό του επίπεδο για να οικοδομήσει το μεταγνωστικό επίπεδο, δηλαδή τα αποτελέσματα της μεταγνωστικής γνώσης προκύπτουν από τη γνώση της βασικής γνώσης (να ξέρω τι ξέρω) (Fleming & Dolan, 2012). Οι πιο βασικές μεταγνωστικές δεξιότητες είναι (α) η επίγνωση-συνείδηση, (β) ο προβληματισμός-ανασκόπηση κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

1.Theoretical framework Metacognition refers to the knowledge that a person has about his or her thought processes. In the current study, metacognition is defined as knowledge of knowledge, that is, awareness of awareness or ignorance and refers to the monitoring and control of knowledge. The transition from the cognitive level to the metacognitive level occurs through the individual's knowledge of basic knowledge. At the cognitive level, mental representations are produced as a result of the individual's basic knowledge and certain actions are performed, which are characterized as cognitive, such as reasoning, judgment and evaluation. At the metacognitive level, the individual observes her cognitive level to build the metacognitive level, that is, the results of metacognitive knowledge arise from the knowledge of basic knowledge (knowing what I know) (Fleming & Dolan, 2012). The most basic metacognitive skills are (a) awareness, (b) reflection, and (c) self-regulation. Awareness refer ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

1. Marco teórico: La metacognición se refiere al conocimiento que tiene la persona sobre los procesos de su pensamiento. En el estudio actual, la metacognición se define como el conocimiento del conocimiento, es decir, la conciencia de la conciencia o la ignorancia y se refiere al seguimiento y control del conocimiento. El tránsito del nivel cognitivo al metacognitivo se produce a través del conocimiento del individuo sobre sus conocimientos básicos. A nivel cognitivo, las representaciones mentales se producen como resultado de los conocimientos básicos del individuo y se realizan determinadas acciones, que se caracterizan como cognitivas, como el razonamiento, el juicio y la evaluación. En el nivel metacognitivo, el individuo observa su nivel cognitivo para construir el nivel metacognitivo, es decir, los resultados del conocimiento metacognitivo surgen del conocimiento del conocimiento básico (saber lo que sé) (Fleming & Dolan, 2012). Las habilidades metacognitivas más básicas son (a) ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2026)
DOI
10.12681/eadd/55738
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55738
ND
55738
Εναλλακτικός τίτλος
Study on the perceptions of Greek students, of the secondary education, on the course of mathematics, referring to some aspects of their competence of learning to learn, from the perspective of school psychology in education
Estudio sobre las percepciones del alumnado griego, de la etapa de secundaria en la asignatura de matemáticas, referentes a algunos aspectos de la competencia de aprender a aprender, desde una perspectiva de la psicológica escolar en educación
Συγγραφέας
Τσαμπούρης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Universidad d Córdoba
Εξεταστική επιτροπή
Sampedro Requena Begoña Esther
Martínez Pérez Vicent
Vega Gea Esther María
Alonso García Santiago
Roig Vila Rosabel
Calmaestra Villén Juan
Llorente Cejudo Mª del Carmen
Spencer-Rodgers Julie
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Χρήση στρατηγικών; Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ); Σχολική ψυχολογία; Ειδική αγωγή και εκπαίδευση; Γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές; Μαθηματική επίδοση
Χώρα
Ισπανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.