Αέναη λούπα: εναλλακτικές ερμηνίες της λούπας μέσω του cinemagraph

Περίληψη

Η αφήγηση αλλάζει μορφή αναλόγως με το μέσο που χρησιμοποιείται. Στο παρόν έργο το μέσο που χρησιμοποιείται είναι το cinemagraph. Ένα cinemagraph είναι μια φωτογραφία όπου ένα στοιχείο μέσα σε αυτή κινείται αέναα. Είναι δηλαδή μια ζωντανή φωτογραφία και είναι το αποτέλεσμα της ένωσης των οπτικών μέσων της φωτογραφίας και του βίντεο. Το cinemagraph δανείζεται στοιχεία από την εικόνα και από το βίντεο, αποδίδοντας μια νέα αισθητική αξία που δεν συναντάται σε κανένα από τα δύο οπτικά μέσα/γεννήτορές του. Το νέο αυτό οπτικό μέσο έχει τα χαρακτηριστικά μιας κινούμενης εικόνας (animated Image). Κινούμενη εικόνα είναι ακριβώς αυτό που λένε οι λέξεις: εικόνες που κινούνται ή πιο ορθά, εικόνες που περιέχουν κάποιο κινούμενο στοιχείο. Η φράση «μια εικόνα, χίλιες λέξεις» του παρελθόντος, έρχεται τησύγχρονη εποχή να αποδειχθεί ελλιπής. Καθώς με τα cinemagraphs οι εικόνες πλέον εμπεριέχουν κάτι ζωντανό που έχει να μεταφέρει μια επιπλέον πληροφορία στον θεατή, απ’ ότι μια στατική φωτογραφία. Το νέο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research focuses on the characteristics of the loop in all its forms, as well as on its conceptual meaning. This paper presents the media of cinemagraph and its first deep analysis of the technique of its creation and the way it functions, in order to fill the gaps due to the lack of literature for this medium. For the first time is defined that characteristic (absoloop) that form a cinemagraph, which makes it stand out from other similar animated image formats. Furthermore, loop is studied as narrative tool and how it communicates complex messages in such a way that no other media can. Having fully understood the conceptual meanings of cinemagraph, then is used practically as the main medium on an installation, in a new narrative way, which puts the viewer in an active role.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Istraživanje se temelji na karakteristikama lupa (loop) ˗ beskonačne petlje u svim oblicima koje ima kao i na njegovom pojmovnom širenju. Namera u ovom radu je obimno predstavljanje sredstva sinemagrafa i prva dublja analiza tehnike njegovog stvaranja i načina njegovog funkcionisanja, sa ciljem popunjavanja praznina zbog nedostatka literature za ovaj medij. Po prvi put se određuje karakterističan deo ciklusa kretanja (Apsοlup) u sinemagrafu koje ga čini jedinstvenim u odnosu na druge slične oblike animiranih slika. Kasnije, proučava se lup (beskonačna petlja) kao alat pripovedanja i njegova upotreba koja prenosi simboličke poruke tako kako ne može ni jedno drugo optičko sredstvo. Shvatajući potpuno sve karakteristike medija sinemagraf i njegove mogućnosti, dobijamo jedan nov način pripovedanja koji posmatrač stavlja u aktivnu ulogu.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55725
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55725
ND
55725
Εναλλακτικός τίτλος
Absoloop: alternative interpretations of loop through cinemagraph
Apsolup: sekundarno značenje apsolutnog lupa kroz medij sinemagrafa
Συγγραφέας
Κατσουλώτος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Τεχνών Βελιγραδίου
Εξεταστική επιτροπή
Arvanitidis Aleksandra
Šijak Ivan
Cirić Rastko
Pravdić Ivan
Davić Aleksandar
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Αέναη λούπα; Εμψύχωση; Κινούμενη εικόνα; Σινεμαγκράφ; Εγκατάσταση έργου; Βίντεο; Ζωντανή φωτογραφία
Χώρα
Σερβία
Γλώσσα
Σέρβικα
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.