Ανάλυση ναυλαγορών χύδην ξηρών φορτίων χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του ιστού της αράχνης (cobweb theorem)

Περίληψη

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Η ναυλαγορά των χύδην ξηρών φορτίων είναι μία ευμετάβλητη αγορά, παρουσιάζοντας πολλές διακυμάνσεις βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Η ναυλαγορά των χύδην ξηρών φορτίων παρακολουθείται από την πορεία του γενικού δείκτη ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index), αλλά και των επιμέρους δεικτών των διαφόρων ναυλαγορών ξηρού φορτίου. Στην παρούσα διατριβή εξετάζονται οι περιπτώσεις όλων των κατηγοριών των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, και πιο συγκεκριμένα Capesize, Panamax, Supramax, Handymax και Handysize. Εξετάζεται η πορεία της κάθε κατηγορίας στην ελεύθερη αγορά (spot market) και στην αγορά χρονοναυλοσυμφώνων, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, χρησιμοποιώντας το θεώρημα του ιστού της αράχνης και τις βασικές παραδοχές του: τις προσδοκίες (expectations) και την χρονική υστέρηση (time lags). Η επιλογή των βέλτιστων χρονικών υστερήσεων γίνεται με βάση το κριτήριο Hannan – Quinn criterion και κατασκευάζεται ένα αυτοπαλινδρομικό μοντέλο (autoregressive model) για την στατιστική ανάλυση. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ των χρονικών υστερήσεων και των ναύλων σε όλες τις ναυλαγορές χύδην ξηρού φορτίου και μια πρόβλεψη της πορείας των επιμέρους ναυλαγορών είναι εφικτή ακολουθώντας την μεθοδολογία της παρούσας διατριβής. Η διατριβή έχει και πρακτική εφαρμογή, καθώς οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις αποφάσεις που λαμβάνουν σχετικά με τις ναυλώσεις πλοίων, έχοντας κατανοήσει την συμπεριφορά της αγοράς και προβλέποντας την πορεία της.
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

It is widely accepted that the dry bulk market is highly volatile, with many fluctuations in the short- and long-term. The general aspect of the dry bulk market is monitored with the progress of the Baltic Dry Index (BDI), along with progress of the other dry bulk sections. Specifically, the markets of Capesize, Panamax, Supramax, Handymax and Handysize vessels are examined. This thesis investigates the behavior of the aforementioned markets focusing on expectations and time lags. Expectations play a critical role in the freight market both for the short-term and the long-term decision making. In particular, the relation between time lags and time-charter, trip and spot market rates as well as the average earnings of the dry bulk vessels of various ages are investigated. Time series analysis is used to reach conclusions. The Hannan – Quinn criterion has been selected to identify the important lags of the freight markets and Autoregressive (AR) model has been constructed to perform the ...
περισσότερα