Εξαγωγικός προσανατολισμός και αναπτυξιακές προσδοκίες νέων επιχειρηματιών στο παγκόσμιο ψηφιακό και θεσμικό περιβάλλον

Περίληψη

Η επιχειρηματική διεθνοποίηση λαμβάνει χώρα από μια ευρεία γκάμα επιχειρήσεων με ετερογενή χαρακτηριστικά. Γενικά, οι επιχειρήσεις εξάγουν καθώς τρέφουν σε μεγάλο βαθμό προσδοκίες για αποκόμιση διαφόρων οφελών, όπως την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, την ενίσχυση της παραγωγικότητας, την κερδοφορία τους, τη μικρότερη εξάρτηση από την εγχώρια αγορά και την εν γένει μακροχρόνια βιωσιμότητά τους. Η ανάπτυξη όμως των εξαγωγών δεν συνεπάγεται a priori την επίτευξη υψηλών οικονομικών επιδόσεων. Υπό αυτή την οπτική γωνία, η διατριβή αξιοποιεί την έννοια της ετερογένειας των επιχειρήσεων (firm heterogeneity approach) και στηριζόμενη στη θεώρηση ότι οι επιχειρήσεις μπορεί να είναι ετερογενείς ως προς την ηλικία και το μέγεθος διερευνά τον εξαγωγικό προσανατολισμό και τις αναπτυξιακές προσδοκίες α) των νεοφυών ή υπό-ίδρυση επιχειρήσεων (Early-Stage Firms), και β) των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SMEs). Επιπλέον, η παρούσα ανάλυση λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τις συνθήκες που επικρατούν στο μακροοικονο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A wide range of businesses with very diverse characteristics utilize business internationalization initiatives. Firms export since they have high anticipations of obtaining important benefits, including economies of scale, productivity enhancements, profitability boost, less dependence on their domestic markets, and overall, long-term sustainability. However, the growth of exports does not come a priori with the achievement of higher economic performance. From this point of view, this thesis utilized the business heterogeneity approach, and more specifically the heterogeneity in terms of age and size, and investigates the export perspective and expectations of two groups of firms: i. startups or early-stage firms, ii. Small and medium-sized enterprises (SMEs). Furthermore, our analysis considers the perspective of macroeconomic environmental conditions that can have an impact on business operations. Its empirical part is comprised of seven (7) research questions, while two particularly ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54648
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54648
ND
54648
Εναλλακτικός τίτλος
Export orientation and growth expectations of early-stage entrepreneurs in the global digital and institutional environment
Συγγραφέας
Καλογερά, Μαρία (Πατρώνυμο: Παύλος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργόπουλος Αντώνιος
Μαρούδας Λεωνίδας
Οικονομάκης Γεώργιος
Μακρής Ηλίας
Τσαγκανός Αθανάσιος
Αγγελόπουλος Ελευθέριος
Σταματίου Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
ΜΜΕ; Νεοφυείς επιχειρήσεις; Διεθνοποίηση νέων εγχειρημάτων; Εξαγωγική δραστηριότητα; Συνολική οικονομική επίδοση; Ειδικά χαρακτηριστικά επιχειρήσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)