Αξιολόγηση της εκπαιδευτικής καταλληλότητας προσομοιωτών εργαστηρίων με χρήση εννοιολογικής μοντελοποίησης και μετρικών ομοιότητας διεργασιών

Περίληψη

Τα εργαστηριακά μαθήματα είναι απαραίτητα στη διδασκαλία Φυσικών και όχι μόνο επιστημών, όπως η Βιολογία, η Βιοτεχνολογία και η Χημεία, καθώς βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες και να κατανοήσουν σε βάθος τα φυσικά φαινόμενα. Για να λειτουργήσει κανείς πρακτικά εργαστήρια χρειάζεται χώρο, εξοπλισμό και προσωπικό, επομένως τα εικονικά εργαστήρια μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του συνολικού κόστους και να συμπληρώσουν τη φυσική παρουσία. Τα εικονικά εργαστήρια χρησιμοποιούνται σε σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, με συνολικά θετικές επιπτώσεις στο γνωστικό φορτίο, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τα κίνητρα των μαθητών. Παρόμοια πειράματα εικονικών εργαστηρίων μπορούν να προσαρμοστούν, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μαθητών διαφορετικών εκπαιδευτικών επιπέδων, εάν μπορούν να μετασχηματιστούν για να ικανοποιήσουν τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα για κάθε κοινό. Στο πλαίσιο της διατριβής αυτής, οι πειραματικές διαδικα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Laboratory classes are essential in Biology, Biotechnology and Chemistry, as they help learners acquire skills and understand physical phenomena in depth. To run hands-on laboratories one needs space, equipment and staff, so virtual laboratories can help reduce the total cost while still complementing and enhancing experience gained through physical presence. Virtual laboratories are used in K-12 schools, undergraduate and postgraduate courses, with overall positive effects on students’ cognitive load, skills development and motivation. The adaptation of virtual laboratory experiments can be achieved to meet the specific learning goals of different learners by transforming the experiments in a way that aligns with the expected learning outcomes of each audience. In this thesis, experimental procedures are modeled using the Unified Modeling Language (UML) Activity Diagrams and Petri nets, in order to detect possible differences between them when executed in different educational setting ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54494
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54494
ND
54494
Εναλλακτικός τίτλος
Assessing the educational suitability of laboratory simulators with conceptual modelling and process similarity metrics
Συγγραφέας
Σύψας, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλλές Δημήτριος
Βερύκιος Βασίλειος
Μανής Γεώργιος
Καμέας Αχιλλέας
Φιτσιλής Παναγιώτης
Τζαγκαράκης Εμμανουήλ
Σγουρού Αργυρώ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά
Εικονικά εργαστήρια; Εννοιολογική μοντελοποίηση; UML activity diagrams; Petri nets; Μετρήσεις ομοιότητας διεργασιών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)