Διαστάσεις οικογενειακής λειτουργίας και δυσκολίες του παιδιού στην ορθογραφία

Περίληψη

Η ορθογραφημένη γραφή, δηλαδή, η γνώση και εφαρμογή στον γραπτό λόγο των ορθογραφικών συμβάσεων της ελληνικής γλώσσας αποτελεί πρόκληση για πολλούς/ές μαθητές/τριες. Η ικανότητα της ορθογραφίας είναι μια σταδιακά αναπτυσσόμενη, χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία. Σχετίζεται άμεσα με τις γλωσσικές δεξιότητες του παιδιού, τη φωνολογική, τη γραμματική και τη σημασιολογική επίγνωση, τις γνωστικές λειτουργίες (νοημοσύνη, αντίληψη, μνήμη) και τις μεταγνωστικές δεξιότητες (έλεγχος και επιλογή των ορθογραφικών στρατηγικών). Η οικογένεια κατέχει έναν ζωτικής σημασίας ρόλο στην προσπάθεια των παιδιών να κατακτήσουν τη γραφή και την ανάγνωση. Το μαθησιακό περιβάλλον που προσφέρουν οι γονείς στο σπίτι εστιάζει στην ποιότητα των γλωσσικών ερεθισμάτων και των συμπεριφορών που συμβάλουν στην ανάπτυξη του αλφαβητισμού. Η συσχέτιση μεταξύ νοημοσύνης, γλωσσικών προβλημάτων και ορθογραφίας είναι καλά εδραιωμένη στη βιβλιογραφία, ωστόσο, δεν υπάρχουν έρευνες που εστιάζουν στη συσχέτιση λαθών στην ορθογραφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Spelling, which is the knowledge and application in writing of the spelling conventions of the Greek language, is a challenge to many students. The ability to spell is a gradually developing, time-consuming and complex process. It is directly related to the child's language skills, phonological, grammatical, semantic awareness, cognitive functions (intelligence, perception, memory) and metacognitive skills (control and choice of spelling strategies). The family plays a vital role in children's efforts to master reading and writing. The learning environment provided by parents in the home influences the quality of language stimuli and behaviours that contribute to literacy development. The association between intelligence, language problems and spelling is well established in the literature, however, there is no research focusing on the association between spelling errors and family dynamics. This study seeks to examine the dynamics of family functioning of families with children with s ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2025)
DOI
10.12681/eadd/54456
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54456
ND
54456
Εναλλακτικός τίτλος
Dimensions of family functioning and the child's difficulties in spelling
Συγγραφέας
Τρέχα, Στεργούλλα (Πατρώνυμο: Λάζαρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπιδάκη Ασημίνα
Οικονομάκου Μαριάνθη
Λυπουρλή Ελένη
Σοφός Αλιβίζος
Νικολάου Ελένη
Άντζακας Κλήμης
Κατσαρού Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Ορθογραφία; Δυσκολίες μαθητή; Οικογενειακή λειτουργία; Οικογενειακή δυναμική; Παιδιά; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.