Μοντελοποίηση και αλγοριθμική επίλυση του προβλήματος δρομολόγησης συνδυασμού επίγειων και μη στελεχωμένων εναέριων οχημάτων

Περίληψη

Οι σύγχρονες εφοδιαστικές αλυσίδες καλούνται να ανασχεδιάσουν τις διαδικασίες τους προκειμένου αυτές να εναρμονιστούν με τους περιβαλλοντικούς στόχους που πολλές χώρες έχουν θέσει για το εγγύς μέλλον. Ειδικότερα, στον τομέα των αστικών και περιαστικών μεταφορών, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων των πόλεων. Ένας τύπος ηλεκτρικού οχήματος που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει άρδην τις αστικές μεταφορές είναι τα Μη Στελεχωμένα Εναέρια Οχήματα (Unmanned Aerial Vehicles - UAV ), γνωστά ως «drones».Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται τη χρήση των UAV σε προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων που αφορούν ανθρωπιστικές και εμπορικές εφαρμογές. Συγκεκριμένα, μοντελοποιεί και επιλύει δύο προβλήματα όπου τα UAV χρησιμοποιούνται σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, και δύο προβλήματα που αφορούν τη χρήση τους για τη μεταφορά εμπορευμάτων στον αστικό ιστό πόλεων. Αρχικά παρουσιάζεται το Συσσωρευτικό Πρόβλημα Δρομολόγησης UAV που έχειεφαρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modem supply chains are inclined to redesign their operations in order to accommodate the environmental goals that many countries have set for the future. In urban and suburban transportation in particular, the transition to electric means of transportation is expected to significantly improve the life quality of populations. A type of electric vehicle which has the potential to vastly change urban transportation is the Unmanned Aerial Vehicles (UAV), commonly known as the drone.This thesis approaches the use of UAVs in routing problems, in both humanitarian and commercial applications. In particular, two problems are modeled, which utilize UAVs for search and rescue operations, and two problems which utilize UAVs for parcel deliveries in urban logistics. The first problem presented is the Cumulative Unmanned Aerial Vehicle Routing Problem which addresses search and rescue operations. These operations can be considered as problems which aim at minimizing the time required to cover the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2025)
DOI
10.12681/eadd/53198
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53198
ND
53198
Εναλλακτικός τίτλος
Modeling and algorithmic solution of the vehicle routing problem with drones
Συγγραφέας
Κυριακάκης, Νικόλαος-Αντώνιος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης. Τομέας Επιστήμης Αποφάσεων. Εργαστήριο Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μαρινάκης Ιωάννης
Ματσατσίνης Νικόλαος
Μυγδαλάς Αθανάσιος
Σταυρουλάκης Γεώργιος
Μουστάκης Βασίλειος
Παρδαλός Πάνος
Σιφαλέρας Αγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική και Τεχνολογίες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων; Μεθευρετικοί αλγόριθμοι; Μη-στελεχωμένα εναέρια οχήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.