Τα χαρακτηριστικά και οι μέθοδοι ανάδειξης της Γυναίκας-Ηγέτη στην Τραγωδία και Κωμωδία: συγκριτική προσέγγιση

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά και τις μεθόδους ανάδειξης του ρόλου της γυναίκας ως ηγέτιδος στην Αρχαία ελληνική Τραγωδία και Κωμωδία. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουμε τα μέσα και τις τεχνικές που μετέρχονται οι γυναίκες, προκειμένου να διεκδικήσουν την εξουσία και να εξασφαλίσουν την ηγετική τους θέση, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους υπερισχύουν των ανδρών. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μια κοινωνία που επέβαλλε τη σιωπή των γυναικών, παρήγε, προέβαλλε και προωθούσε με εντυπωσιακό τρόπο ένα λογοτεχνικό είδος, τη δραματική ποίηση και τις θεατρικές παραστάσεις, όπου ο γυναικείος λόγος ακούγεται και μάλιστα με τρόπο ιδιαίτερα ευφραδή. Τόσο η Τραγωδία όσο και η Κωμωδία δίνουν με προκλητικό τρόπο φωνή στις γυναίκες και τους επιτρέπουν, έτσι, να αντιτεθούν στο σύστημα αξιών της πόλεως. Οι γυναικείες φωνές στην Αρχαία Τραγωδία και στην Αττική Κωμωδία προκαλούν ρωγμές στις κυρίαρχες ιδεολογικές παραδοχές για τις γυναίκες. Οι ρήσεις της Αντιγόνης και της Μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present dissertation we examine the characteristics and methods of highlighting the role of women as leaders in Ancient Greek Tragedy and Comedy. In particular, we present the means and techniques used by women in order to claim power and secure their leadership, as well as the ways in which they prevail over men. It is really surprising that a society that imposed the silence of women, produced, displayed and promoted in an impressive way a literary genre, dramatic poetry, and theatrical performances, where women’s speech is heard in such an eloquent way. Both Tragedy and Comedy provocatively give women a voice and thus allows them to oppose the city’s value system. The female voices in ancient Tragedy and attic Comedy cause cracks in the dominant ideological assumptions about women. The speeches of Clytemnestra, Antigone, Medea, but also of Lysistrata and Praxagora, as well as so many other women on stage, show that the marginalization and devaluation of women by men begins to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53192
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53192
ND
53192
Εναλλακτικός τίτλος
The characteristics and methods of prominence of the Female Leader in Tragedy and Comedy: a comparative approach
Συγγραφέας
Παππά, Χαρίκλεια (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Συρόπουλος Σπυρίδων
Φραντζή Αικατερίνη
Διαμαντάκου Αικατερίνη (Καίτη)
Κλαδάκη Μαρία
Χριστοδουλίδου Λουΐζα
Μαρκαντωνάτος Ανδρέας
Νικολαΐδου Σμαρώ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αρχαίο Θέατρο; Αρχαία ελληνική τραγωδία; Αρχαία κωμωδία; Γυναίκα-Ηγέτης; Κλυταιμνήστρα; Αντιγόνη; Μήδεια; Φαίδρα; Αγαύη; Λυσιστράτη; Πραξαγόρα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.