Το φλαμένκο ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας στην ισπανική μουσική για πιάνο: προτεινόμενη διδακτική μεθοδολογία για μια συλλογή δεκάξι κομματιών από τον 18ο αιώνα μέχρι και τον 20ο

Περίληψη

Στην ιστορία της ισπανικής μουσικής για πιάνο, από τον 18o αιώνα και μέχρι και τον 20ό, ιδιαίτερη θέση κατέχουν οι συνθέτες που έχουν εμπνευστεί από το φλαμένκο, την παραδοσιακή μουσική της Ανδαλουσίας. Το φλαμένκο, λόγω της υπεροχής του ισχυρού δυναμικού του χαρακτήρα, αποτελεί σύμβολο της ισπανικής κουλτούρας. Η παρούσα διδακτορική διατριβή φιλοδοξεί να δώσει διδακτικές και ερμηνευτικές κατευθύνσεις για μια συλλογή από δεκαέξι κομμάτια για πιάνο τα οποία προέρχονται από τη συγκεκριμένη μουσική παράδοση και παρουσιάζουν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας. Παράλληλα με τη μουσική ανάπτυξη των μαθητών, σκοπός της είναι να δράσει και ως εργαλείο ανάπτυξης της διαπολιτισμικής τους συνείδησης. Για κάθε κομμάτι προτείνεται μια αυτοτελής διδακτική ενότητα που περιλαμβάνει: παιδαγωγική ανάλυση του έργου, συμπληρωματικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια των μουσικών δεξιοτήτων του μαθητή και στην περαιτέρω κατανόηση του έργου, δραστηριότητες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης της μαθητικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

From the 18th to the 20th century in the history of Spanish piano music, many composers were inspired by flamenco, the traditional music of Andalusia. Flamenco, due to the superiority of its strong character, is considered a symbol of Spanish culture. This doctoral dissertation aspires to give teaching and interpretive suggestions for a collection of sixteen piano pieces inspired by flamenco which present from elementary to advanced degree of difficulty. Following the musical development of the students, it tries to act as a tool for the development of their intercultural consciousness. Each piece offers a self - contained teaching module that includes: pedagogical analysis of the piece, complementary activities aimed at cultivating the student’ s musical skills and further understanding of the work, assessment and self - assessment activities of student performance and an assignment form. The relation of all activities with the taught piano piece is an attempt to nullify the dividing ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53035
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53035
ND
53035
Εναλλακτικός τίτλος
Flamenco inspired solo piano music of Spain: pedagogical analysis of a collection of sixteen piano pieces from the 18th to the 20th century
Συγγραφέας
Τσιαϊρας, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μουζάλα Ελένη
Ζήση Μαρία
Ζαφρανάς Νικόλαος
Διονυσίου Ζωή
Φυτίκα Αθηνά
Μπαλάντινα Αλεξάνδρα
Ακογιούνογλου Δήμητρα-Χρυσάνθη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ισπανική μουσική; Φλαμένκο; Πιάνο; Διδασκαλία πιάνου; Μουσική; Μουσική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)