Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διαχρονική μελέτη της επίδρασης της Αδρής Κινητικής Συναρμογής (AΚΣ) και της Βηματομετρικής Φυσικής Δραστηριότητας (ΒΦΔ) στην πρόκληση ατυχημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Το αρχικό δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 100 μαθητές-τριες της Α΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της Κομοτηνής. Στο τρίτο έτος διεξαγωγής της έρευνας συμμετείχαν 42 μαθητές-τριες. Κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους πραγματοποιούνταν μετρήσεις, τον μήνα Οκτώβριο και Μάιο. Η ΑΚΣ μετρήθηκε μία φορά στην αρχή κάθε μήνα (συνολικά έξι χρονικές στιγμές) με τη χρήση της δέσμης Korper- Koordinations Test Für Kindern (ΚΤΚ test battery) (Kiphard & Schilling, 2007). Η καταγραφή της ΒΦΔ πραγματοποιήθηκε δυο φορές σε κάθε έτος (συνολικά έξι χρονικές στιγμές) με τη χρήση του βηματόμετρου Omron HJ-720IT-E2. Η καταγραφή των ατυχημάτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ελληνικής έκδοσης (Christoforidis & Kambas, 2007) του «Student Injury and Incident Report for use in Swedish Schools» (Laflamme, Menckel & ...
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διαχρονική μελέτη της επίδρασης της Αδρής Κινητικής Συναρμογής (AΚΣ) και της Βηματομετρικής Φυσικής Δραστηριότητας (ΒΦΔ) στην πρόκληση ατυχημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Το αρχικό δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 100 μαθητές-τριες της Α΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της Κομοτηνής. Στο τρίτο έτος διεξαγωγής της έρευνας συμμετείχαν 42 μαθητές-τριες. Κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους πραγματοποιούνταν μετρήσεις, τον μήνα Οκτώβριο και Μάιο. Η ΑΚΣ μετρήθηκε μία φορά στην αρχή κάθε μήνα (συνολικά έξι χρονικές στιγμές) με τη χρήση της δέσμης Korper- Koordinations Test Für Kindern (ΚΤΚ test battery) (Kiphard & Schilling, 2007). Η καταγραφή της ΒΦΔ πραγματοποιήθηκε δυο φορές σε κάθε έτος (συνολικά έξι χρονικές στιγμές) με τη χρήση του βηματόμετρου Omron HJ-720IT-E2. Η καταγραφή των ατυχημάτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ελληνικής έκδοσης (Christoforidis & Kambas, 2007) του «Student Injury and Incident Report for use in Swedish Schools» (Laflamme, Menckel & Aldenberg, 1998). Οι στατιστικές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν: α. στοιχεία περιγραφικής στατιστικής, β. visual binning για την ομαδοποίηση του δείγματος όσον αφορά στην ΑΚΣ, τη ΒΦΔ και τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), γ. ανάλυση διακύμανσης για επαναλαμβανόμενες μετρήσεις για τον έλεγχο της επίδρασης των παραγόντων «μέτρηση» και «φύλο» στις 6 μετρήσεις της ΑΚΣ και της ΒΦΔ, δ. ανάλυση συνδιακύμανσης, με συνδιακυμαντή το φύλο για την εξέταση της σχέσης μεταξύ της συνολικής επίδοσης στη δέσμη ΚΤΚ και τον αριθμό των συμβάντων και τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ ΒΦΔ και του αριθμού των συμβάντων, καθώς και του ΔΜΣ και του αριθμού των συμβάντων. ε. ανάλυση παλινδρόμησης για την πρόβλεψη των ατυχημάτων μέσα από την ΑΚΣ, τη ΒΦΔ και τον ΔΜΣ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: α. τα περισσότερα ατυχήματα συνέβησαν στο διάλειμμα (73,7%), σε στεγνή ασφάλτινη αυλή (80%). Η δραστηριότητα που εκτελούσαν οι μαθητές δεν ήταν οργανωμένη (86,8%), κύριες αιτίες των ατυχημάτων ήταν το παραπάτημα (36,8%) και η σύγκρουση με άλλο άτομο (27,6%) με αποτέλεσμα να υπάρξουν εκδορές (81,6%) από βιασύνη (30,3%) και υπερβολικό ζήλο για την επίτευξη των δραστηριοτήτων(27,6%) β. υπήρξε στατιστικά σημαντική βελτίωση της ΑΚΣ από το 1ο έτος στο 2ο. γ. υπήρξε στατιστικά σημαντική βελτίωση της ΒΦΔ από έτος σε έτος. δ. δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην ΑΚΣ και στη ΒΦΔ προς το φύλο. ε. το φύλο δεν σχετιζόταν με τον αριθμό των ατυχημάτων. στ. η ΑΚΣ είχε σημαντική επίδραση στον αριθμό των ατυχημάτων μόνο στην Γ΄ τάξη. ζ. η ΒΦΔ δεν σχετιζόταν με τον αριθμό των ατυχημάτων σε καμία τάξη, αλλά και στο σύνολο των τριών τάξεων. η. ο ΔΜΣ δεν είχε επίδραση στον αριθμό των ατυχημάτων σε καμία τάξη, αλλά και στο σύνολο των τριών τάξεων. θ. τα επίπεδα της ΒΦΔ είναι στατιστικά σημαντικός παράγοντας διαφοροποίησης της ΑΚΣ. ι. τα επίπεδα του ΔΜΣ αποβαίνουν παράγοντας διαφοροποίησης της ΑΚΣ. ια. η ΑΚΣ, η ΒΦΔ και ο ΔΜΣ συμβάλλουν, αλλά όχι στατιστικά σημαντικά, στην πρόβλεψη του αριθμού των ατυχημάτων. Από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των ατυχημάτων στο σχολικό περιβάλλον δεν σχετίζεται με τα επίπεδα της ΑΚΣ., της ΒΦΔ και του ΔΜΣ και οφείλεται πιθανόν σε άλλους παράγοντες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main purpose of this study was the longitudinal investigation of the effect of Gross Motor Coordination (GMC) and Physical Activity (PA) on causing accidents in the school environment. At the first year 100 students of the first grade of Primary Schools of Komotini were participated at the study. In the third year of the research, the sample consisted of 42 students. Measurements were performed during each school year, in October and May. GMC and PA were measured once at the beginning of each month (six times in total). For the assessment of GMC the beam Korper- Koordinations Test Für Kindern (ΚΤΚ test battery) (Kiphard & Schilling, 2007) for children was used and for the assessment of PA the Omron HJ-720IT-E2 was used. For the recording of the accidents that took place in the school environment a Greek version (Christoforidis & Kambas, 2007) of the questionnaire «Student Injury and Incident Report for use in Swedish Schools» (Laflamme, Menckel & Aldenberg, 1998) was used. Stati ...
The main purpose of this study was the longitudinal investigation of the effect of Gross Motor Coordination (GMC) and Physical Activity (PA) on causing accidents in the school environment. At the first year 100 students of the first grade of Primary Schools of Komotini were participated at the study. In the third year of the research, the sample consisted of 42 students. Measurements were performed during each school year, in October and May. GMC and PA were measured once at the beginning of each month (six times in total). For the assessment of GMC the beam Korper- Koordinations Test Für Kindern (ΚΤΚ test battery) (Kiphard & Schilling, 2007) for children was used and for the assessment of PA the Omron HJ-720IT-E2 was used. For the recording of the accidents that took place in the school environment a Greek version (Christoforidis & Kambas, 2007) of the questionnaire «Student Injury and Incident Report for use in Swedish Schools» (Laflamme, Menckel & Aldenberg, 1998) was used. Statistical analysis of: a. descriptive statistics, b. visual binning for the grouping of the sample at GMC, PA and BMI, c. variance analysis for repeated measures to check the effect of “ measurment” and “sex” in the six measurements of GMC and PA, d. ANCOVA analysis, sex was the covariance variable, to examine: i. the relationship between the total score (MQ) of KTK and the total number of accidents through all years of the study, ii. the relationship between PA and the total number of accidents iii. the relationship between BMI and the total number of accidents, e. regression analysis to estimate if accidents can be predicted by GMC, PA and BMI. According to the findings of the present study: a. most of the accidents happened at school breaks (73,7%), on a dry (84,2) concrete yard (80%). The type of activity was not organized (86,8%), main causes of accidents was stumble (36,8%) and collision with another person (27,6%). As a result students had abrasions (81,6%) because they were in a hurry (30,3%) and had excessive will to achieve the activities (27,6%) b. significant statistical differences were found at GMC from the 1st to 2nd year, c. there were no significant statistical differences between GMC and PA with sex, d. sex hadn’t any correlation with the recording number of accidents, e. GMC had a significant statistical effect on the number of accidents at the 3rd grade, f. PA hadn’t any correlation with the number of accidents of each grade and in total, g. BMI hasn’t any effect on the number of accidents of each grade and in total, h. PA had a positive relationship with GMC, i. BMI was a differentiating factor of GMC, j. GMC, PA and BMI can predict but not statistically significant the number of accidents. According to the results: GMC, PA and BMI haven’t any correlation with the number of accidents and more investigation should be done on the causing factors of them.
περισσότερα