Περίληψη
Η παρούσα έρευνα μελετάει την ιστορία της ναυτικής κοινότητας της La Ciotat, στη Γαλλία, την περίοδο της μετάβασης από το ιστίο στον ατμό. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει την κοινωνική και οικονομική μεταβολή της ναυτικής κοινότητας λόγω των νέων τεχνολογιών στη ναυτιλία. Η La Ciotat, ένα μικρό λιμάνι δίπλα στη Μασσαλία, που ασχολούνταν με την αλιεία και τη ναυτιλία και είχε φημισμένους ναυτικούς και σημαντικά ναυπηγεία ιστιοφόρων άρχισε να μετατρέπεται ήδη από το 1836, σε ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία ατμόπλοιων της Γαλλίας. Από το 1851, δημιουργήθηκαν εκεί τα ναυπηγεία της Compagnie des Messageries Maritimes, της μεγαλύτερης ατμοπλοϊκής εταιρείας της Γαλλίας με κρατικές επιχορηγήσεις. Η διατριβή εξετάζει την οικονομική και κοινωνική μετάβαση της La Ciotat. Μελετάει την διαδικασία της βιομηχανικής ανάπτυξης στη πόλη, την μετάβαση σε ένα νέο οικονομικό μοντέλο, την ναυπηγική παραγωγή καθώς και τις ραγδαίες αλλαγές στις υποδομές του λιμανιού και του ναυπηγείου. Έπειτα στρέφεται σ ...
Η παρούσα έρευνα μελετάει την ιστορία της ναυτικής κοινότητας της La Ciotat, στη Γαλλία, την περίοδο της μετάβασης από το ιστίο στον ατμό. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει την κοινωνική και οικονομική μεταβολή της ναυτικής κοινότητας λόγω των νέων τεχνολογιών στη ναυτιλία. Η La Ciotat, ένα μικρό λιμάνι δίπλα στη Μασσαλία, που ασχολούνταν με την αλιεία και τη ναυτιλία και είχε φημισμένους ναυτικούς και σημαντικά ναυπηγεία ιστιοφόρων άρχισε να μετατρέπεται ήδη από το 1836, σε ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία ατμόπλοιων της Γαλλίας. Από το 1851, δημιουργήθηκαν εκεί τα ναυπηγεία της Compagnie des Messageries Maritimes, της μεγαλύτερης ατμοπλοϊκής εταιρείας της Γαλλίας με κρατικές επιχορηγήσεις. Η διατριβή εξετάζει την οικονομική και κοινωνική μετάβαση της La Ciotat. Μελετάει την διαδικασία της βιομηχανικής ανάπτυξης στη πόλη, την μετάβαση σε ένα νέο οικονομικό μοντέλο, την ναυπηγική παραγωγή καθώς και τις ραγδαίες αλλαγές στις υποδομές του λιμανιού και του ναυπηγείου. Έπειτα στρέφεται στον πληθυσμό, μελετώντας την ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση της πόλης, τη μετανάστευση, τις αλλαγές στη σύνθεση του πληθυσμού καθώς και τη μετάβαση της επαγγελματικής δομής του πληθυσμού. Στη συνέχεια εξετάζεται ο ναυτικός πληθυσμός της πόλης, και η αλλαγή των ναυτικών επαγγελμάτων, των θαλάσσιων δρόμων και της καριέρας τόσο των ναυτών όσο και των καπετάνιων. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, εξετάζεται και ο ρόλος της εταιρείας της Compagnie des Messageries Maritimes στις κοινωνικές μεταβολές της ναυτικής κοινότητας. Τέλος, παρουσιάζεται ο νέος χαρακτήρας της La Ciotat, όπως φαίνεται μέσα από τις κοινωνικές προεκτάσεις της μετανάστευσης στην πόλη, την άνοδο της βίας και της πορνείας, καθώς και την μετάβαση της ναυτικής κοινότητας σε εργατική τάξη, όπως αυτό διαφαίνεται από την άνοδο του συνδικαλισμού, και τις μεγάλες απεργίες που έλαβαν χώρα το 1911.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The small port-town of La Ciotat, located forty kilometres to the east of Marseilles’ shores, had always been firmly connected with the sea. A strong geographical deterministic link to a bay surrounded by steep cliffs, formed for the population, a profound cultural appropriation with the sea. During the sailing era, La Ciotat participated actively in the maritime economy of Provence, including the sectors of fishing, coastal and deep-sea going shipping, and shipbuilding. It produced famous and skilled captains and sailors, who often sailed to the Eastern Mediterranean and the Atlantic Ocean, while local shipbuilders constructed some of the most beautiful (and largest) wooden sailing ships of Provence. During the second half of the nineteenth century, the maritime community of La Ciotat experienced an enormous metamorphosis prompted by the introduction of steam power. Already by 1836, the port began to transform into an industrial shipyard, subsequently performing an intense transition ...
The small port-town of La Ciotat, located forty kilometres to the east of Marseilles’ shores, had always been firmly connected with the sea. A strong geographical deterministic link to a bay surrounded by steep cliffs, formed for the population, a profound cultural appropriation with the sea. During the sailing era, La Ciotat participated actively in the maritime economy of Provence, including the sectors of fishing, coastal and deep-sea going shipping, and shipbuilding. It produced famous and skilled captains and sailors, who often sailed to the Eastern Mediterranean and the Atlantic Ocean, while local shipbuilders constructed some of the most beautiful (and largest) wooden sailing ships of Provence. During the second half of the nineteenth century, the maritime community of La Ciotat experienced an enormous metamorphosis prompted by the introduction of steam power. Already by 1836, the port began to transform into an industrial shipyard, subsequently performing an intense transition during the second half of the nineteenth century, with the establishment of the technical section of the Compagnie des Messageries Maritimes (the largest steam navigation company of France), and the formation of a large-scale complex of industrial shipyard and workshops for the construction of company steamers. In this vivid context, this thesis aims to examine the process and incremental economic and social change of the maritime community of La Ciotat during the second half of the nineteenth century, due to the introduction of novel technologies in shipping. To this end, the objective of this doctoral thesis is to examine the process of transformation of the La Ciotat maritime community, and the socio-economic transition from the sailing to steam era.
περισσότερα