Ο θεατρικός Παύλος Νιρβάνας

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής αυτής είναι η ανάδειξη του θεατρικού έργου του Παύλου Νιρβάνα, ο οποίος στην πενηντάχρονη δημιουργική πορεία του υπήρξε σημαντικός δραματουργός, κριτικός–θεωρητικός, αλλά και λόγιος με θεατρική δράση.Στα πέντε βασικά χρόνια της δραματουργίας του (1907–1911), έγραψε τέσσερα τρίπρακτα δράματα (Αρχιτέκτων Μάρθας, Μαρία Πενταγιώτισσα, Χελιδόνι, Όταν σπάση τα δεσμά του) επηρεασμένα από την ιψενική–νιτσεϊκή φιλοσοφία αλλά και το κίνημα του συμβολισμού–αισθητισμού, διαμορφώνοντας ένα νέο τύπο δράματος που συνδυάζει ρεαλισμό και ποιητικότητα. Έγραψε ακόμα μια τρίπρακτη κωμωδία (Ελιξίριον νεότητος, 1911) και μετέγραψε το αστυνομικό, σατιρικό, μυθιστόρημά του, Έγκλημα του Ψυχικού (1936), σε κωμωδία. Όλα τα έργα του παίχθηκαν από τους πιο γνωστούς θιάσους της εποχής εκτός από το τελευταίο. Έγραψε ακόμα «θεατρόμορφους διαλόγους», οι οποίοι, αν και δεν είχαν καμιά παραστασιακή πρόθεση, διαθέτουν γνωρίσματα δράματος και επομένως μπορούν να θεωρηθούν δυνάμει θεατρικά κείμενα. Σημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims to highlight Pavlos Nirvanas's fifty–year creative contribution to the modern Greek theater as an important dramatist, a serious critic–theorist and a determined promoter of organizational initiatives.In his five–year main period of playwriting (1907–1911), he wrote four three–act dramas, entitled Architect Marthas, Maria Pentagiotissa, Swallow, and When He Breaks Shackles, thus proposing a new dramatic combination of Realism and poetry, influenced by Ibsenism, Nietzscheism, Symbolism and Aestheticism. He also wrote a three–act comedy, The Elixir of Youth. Moreover, in 1936, near the end of his life, he completed a comic adaptation of his own satirical detective novel Crime in Psychikon which was never put on but rather torn into pieces by its own creator after a dispute with the stage director Spyros Melas. Despite the fact that his four dramas and one comedy were all staged by the most famous theatre companies of the time, none of them ever gained special favor with ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50140
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50140
ND
50140
Εναλλακτικός τίτλος
The theatrical aspect of Pavlos Nirvanas
Συγγραφέας
Παναγιωτοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σταματοπούλου Βασιλάκου Χρυσόθεμις
Πετράκου Κυριακή
Πεφάνης Γεώργιος
Στιβανάκη Ευανθία
Βιβιλάκης Ιωσήφ
Γεωργακάκη Κωνστάντζα
Αλτουβά Αλεξία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Νιρβάνας, Παύλος; Θέατρο ιδεών; Χρονογραφήματα; Θεατρικά έργα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)