Γνωστικές και γλωσσικές μέθοδοι κλινικής παρέμβασης στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: μια συγκριτική μελέτη της αποτελεσματικότητάς τους

Περίληψη

Τα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) έχουν δυσκολίες σε τομείς της γλώσσας και στη λεκτική βραχύχρονη και εργαζόμενη μνήμη. Οι περισσότερες μελέτες που αξιολογούν τα προγράμματα παρέμβασης εφαρμόζουν κατά κανόνα μία μέθοδο παρέμβασης και αξιολογούν την αποτελεσματικότητά της παρέμβασης αυτής. Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως στόχο να διερευνήσει και να συγκρίνει την αποτελεσματικότητα δύο θεραπευτικών προγραμμάτων τεκμηριωμένων στη βάση διαφορετικών θεωρητικών προσεγγίσεων: Μιας μετα-συντακτικής παρέμβασης (γλωσσολογική προσέγγιση) και μιας μιας θεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει αποκλειστικά στη λεκτική βραχύχρονη (ΛΒΜ) και στη λεκτική εργαζόμενη μνήμη (ΛΕΜ) (ψυχολογική/γνωστική προσέγγιση). Συνολικά, 64 μονόγλωσσα παιδιά με ΕΓΔ (εύρος ηλικίας: 7,9 – 11,11 ετών, Μ.Ο.: 9,5) συμμετείχαν σε αυτήν τη μελέτη. Όλα τα παιδιά αξιολογήθηκαν πριν τη χορήγηση θεραπείας (προ-θεραπευτικά) με έργα μη λεκτικής νοημοσύνης, γλώσσας και λεκτικής βραχύχρονης μνήμης. Έγινε τυχαία κατανομή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children with Specific Language Impairment (SLI) have deficits in the domain of language as well as in the domain of verbal short term memory (vSTM) and verbal working memory (vWM). Most studies evaluating the intervention effectiveness have usually employed only one method. The aim of the present dissertation is to investigate and compare the effectiveness of two intervention programs, theoretically driven from different approaches. More specifically, this study examines the effectiveness of a meta-syntactic intervention targeting complex structures (linguistic approach), versus the effectiveness of an intervention that exclusively targeted vSTM and vWM (cognitive psychology approach). These intervention programs have been implemented the one after the other and reversely in two groups of children with SLI in comparison to a third group of children with SLI that received no therapy and acted as a control group. A total of 64 monolingual Greek-speaking children with SLI (CA range: 7; 0 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49925
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49925
ND
49925
Εναλλακτικός τίτλος
Cognitive and linguistic methods of clinical intervention in Specific Language Impairment: a comparative study of their effectiveness
Συγγραφέας
Μπαχούρου, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σταυρακάκη Σταυρούλα
Παπαηλιού Χριστίνα
Βλασσοπούλου Μαρία
Οκαλίδου Αρετή
Σπανούδης Γεώργιος
Ζακοπούλου Βικτωρία
Γερονίκου Ελευθερία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Αποκατάσταση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ειδική γλωσσική διαταραχή; Θεραπευτικές μέθοδοι; Βραχύχρονη Λεκτική Μνήμη Λεκτική Εργαζόμενη Μνήμη; Παρέμβαση στη Λεκτική Εργαζόμενη μνήμη; Μεταγλωσσική και μετασυντακτική θεραπεία; Λογοθεραπευτική παρέμβαση; Ψηφιακές εφαρμογές, Υπολογιστής Παλάμης; Ευπλαστότητα λόγω παρέμβασης; Αποκατάσταση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.