Η κατανόηση της σχέσης παιδιού – σκύλου στο πλαίσιο της οικογένειας

Περίληψη

Άνθρωπος και σκύλος έχουν ιστορικά συν-εξελιχθεί ως είδη, ενώ, σήμερα, η παρουσία του σκύλου στην ανθρώπινη οικογένεια είναι ιδιαίτερα συχνή και διαρκώς αυξανόμενη. Αυτή η παρουσία φαίνεται να έχει έναν σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή των παιδιών, ωστόσο, η οπτική των παιδιών για τη σχέση τους με τον σκύλο δεν έχει ακόμη ερευνηθεί επαρκώς. H παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ παιδιού και σκύλου μέσα από τη συμβίωσή τους. Συγκεκριμένα, στοχεύει στην ανάδειξη των τρόπων με τους οποίους τα παιδιά βιώνουν, ερμηνεύουν και νοηματοδοτούν την επικοινωνία τους με τον σκύλο και τον ρόλο του σκύλου στην καθημερινή ζωή και την οικογένειά τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 13 παιδιά (7-12 ετών) που συμβιώνουν με σκύλο και διαμένουν σε δήμους της Θεσσαλονίκης. Η συλλογή του ερευνητικού υλικού έγινε μέσω επαναλαμβανόμενων ημι-δομημένων, ημίωρων συνεντεύξεων με κάθε οικογένεια, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και συμπληρωματικά μέσα συλλογής δεδομένων (φωτογραφίες, βίντεο, ζωγραφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Perpetually co-evolving through time, man and dog are two species commonly encountered in families, with their presence and number constantly growing. Although this presence appears to have a significant and powerful impact on children’s lives, the latters’ perspective on their relationship with the dog, has yet to be systematically researched. The current study sets out to explore the relationship between child and dog within their cohabitational context. In particular, it investigates the ways in which children experience, interpret and give meaning both to their communication with the dog, as well as, to the dog’s role in their everyday life and their family. Thirteen children (aged 7-12) who live together with a dog in different municipalities of Thessaloniki participated in the study. Data collection was conducted through a series of semi-structured interviews (approx. 30’ dur.) with each family. Additionally, complementary methods of data collection were used (photographs, videos ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49720
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49720
ND
49720
Εναλλακτικός τίτλος
Understanding child - dog relationship in the family context
Συγγραφέας
Κοκκινάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου Ιωάννα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Δόικου Μαρία
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Χατζηνικολάου Κορίνα
Γκέκα Μαρία
Δημητριάδου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ερμηνευτική φαινομενολογία; Ανάπτυξη παιδιού; Ανθρωζωολογία; Ζώα συντροφιάς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)